י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הורביץ משיב באש

בנט תקף בתדרוך לאחר הנאום את אנשי משרד הבריאות: "גמגמו"

בהמשך למחלוקת הקשה בין בנט לאנשי המקצוע במשרד הבריאות, ראש הממשלה תידרך נגד בכירי ומומחי הבריאות בשיחה עם עיתונאים שנערכה לאחר נאומו בעצרת האו"ם. שר הבריאות לא אהב זאת: "המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמנחה אותנו, אם לא היחיד"

בנט תקף בתדרוך לאחר הנאום את אנשי משרד הבריאות: "גמגמו"
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המתח בין בכירי ומומחי משרד הבריאות לראש הממשלה נפתלי בנט עולה מדרגה בימים האחרונים, זאת בשל אי קבלת המלצותיהם על ידי הדרג המדיני.

לאחר הנאום באו"ם, בו תקף בעקיפין את עמדת משרד הבריאות, רה"מ בנט קיים תדרוך לתקשורת ובו המשיך לתקוף את בכירי הבריאות. "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת", אמר בנט.

"אני לא מקבל את הגישה של Who cares (למי אכפת) לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו".

שר הבריאות ניצן הורביץ גיבה את אנשי ומומחי משרדו: "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

עוד תקף את דברי בנט, "המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית".

"מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט", הבהיר השר.

גם ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, הגיב למתקפה של בנט על בכירי משרד: "המתקפה של נפתלי בנט על בכירי מערכת הבריאות היא טעות. בממשלה הקודמת כאשר ראש הממשלה ההוא תקף את הפקידות הבכירה היתה קמה, ובצדק - סערה".

משרד הבריאות נפתלי בנט קורונה שרון אלרעי פרייס או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד