כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"חששנו שהאנטישמיות תחזור"

הרב הראשי ל'בחדרי': אנשי כת 'לב טהור' מנסים להגיע לסוריה לבנון או אלבניה

אחרי שהצליח לחסום את כניסתם של אנשי כת לב טהור למולדובה, הרב הראשי שוחח עם 'בחדרי' וסיפר על החששות של קהילתו מהגעת אנשי הכת הקיצונית: "חששנו שאחרי הרבה מאוד שנים שאין אנטישמיות במולדובה, זה בבת אחת יחזור"

הרב הראשי ל'בחדרי': אנשי כת 'לב טהור' מנסים להגיע לסוריה לבנון או אלבניה
הרב פנחס זלצמן צילום: באדיבות המצלם

הרב הראשי של מולדובה, פנחס זלצמן, משוחח עם 'בחדרי חרדים' ומתייחס לניסיונות של אנשי כת לב טהור להיכנס למדינה. הרב זלצמן מסביר כי אחרי "שהממשל האיראני סירב לקבלם, נחתה קבוצה ראשונה באמצע הלילה ביום חמישי במולדובה. קיבלתי את המידע הזה שעתיים אחרי הנחיתה, ומאותו רגע התחלנו להפעיל את מיטב קשרינו - פנייה לנשיאת מולדובה, שרי הממשלה וגופי הביטחון במקום".

מולדובה לא אישרה את כניסת אנשי 'לב טהור'; חזרו לטורקיה

לדברי הרב זלצמן, "פנייתנו התקבלה ובמהלך השבת קבוצה אחת נחתה והחזירו אותה במהלך השבת, וקבוצה שניה שרצתה לעלות על המטוס בשבת מטורקיה למולדובה, סורבה בעלייה למטוס". לדברי הרב, "הם נדדו ממקום למקום, הם יצרו סביבם המון בעיות עם נישואי קטינים, חטיפות ילדים ואורח חיים מאוד לא סטנדרטי, חששנו שאחרי הרבה מאוד שנים שאין אנטישמיות במולדובה, זה בבת אחת יחזור".

"אני שמעתי שניסו להתקבל בלבנון ובסוריה וגם באלבניה, וגם שם לא קיבלו אותם, הם די לחוצים למה לא נשאר להם הרבה ברירות, והם יהיו צריכים להיות מגורשים או לישראל או לארצות הברית, אני מוכן להתחייב באופן מלא - כל אדם מתחת לגיל 18 מהקבוצה הזאת שיבוא למולדובה, נקבל אותם באהבה וניתן להם לגור ולאכול על חשבוננו".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, עם היוודע דבר ניסיונות כניסתם של אנשי 'לב טהור' למולדובה, שיגר רבה הראשי של המדינה, הרב פנחס זלצמן, מכתב דחוף לנשיאת המדינה מאיה סנדו, בבקשה שזו שתעצור את כניסתם. במכתבו, מציין הרב זלצמן כי מדובר בכת מסוכנת, שמואשמת במעשים פליליים נוראיים.

הרב זלצמן כותב כי כניסתם של אנשי הכת עלולה להוביל לעליה חמורה באנטישמיות וכי יש לעצור את כניסתם של אנשי 'לב טהור' בכל מחיר. במקביל עומד הרב זלצמן בקשר עם גורמי ממשל וגורמים ביטחוניים במולדובה ובישראל על מנת למנוע את כניסת המשפחות למדינה.

לב טהור מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד