ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
טלנובלה בלתי נגמרת

מולדובה לא אישרה את כניסת אנשי 'לב טהור'; חזרו לטורקיה

עשרות מאנשי קהילת 'לב טהור' ממשיכים לנדוד ממדינה למדינה בניסיון למצוא חוף מבטחים, אולם עד כה אף אחת לא הסכימה לקלוט אותם לאחר שנודעו מעשיהם הנפשעים של ראשיה. מי שנאלצים לסבול על לא עוול בכפם, הם ילדי המשפחות הנודדות | גם מולדובה דחתה אותם

מולדובה לא אישרה את כניסת אנשי 'לב טהור'; חזרו לטורקיה
אנשי לב טהור צילום: באדיבות המצלם

כ-70 חברי כת 'לב טהור' ממשיכים במסע הנדודים ובניסיון להגיע לחוף מבטחים, שם לא יעקבו אחריהם. אחרי שהיו בקנדה, גואטמלה, מקסיקו, כורדיסטן וטורקיה, הגיעו חברי הכת למולדובה, אך הרשויות לא אישרו את כניסתם. גורם בממשל המולדובי אמר הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי "הקבוצה לא רצויה, נצטרך לבחון מה לעשות איתם".

חברי כת 'לב טהור' שנחתו באיסטנבול שבטורקיה לפני מספר ימים, לא קיבלו אישור כניסה, ונשלחו לרומניה על פי בקשתם, הרשויות ברומניה אישרו כניסה לחברי הכת, אך עכשיו מתברר כי גם הרומנים פחות 'התלהבו' מהם, והם המשיכו למולדובה, חלק מהם כבר הגיעו. אך ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי המולדובים הבינו כי אנשי 'לב טהור' יגרמו לבעיות, הורו להם לחזור למקום ממנו באו, חלקם חזרו לטורקיה. וחלקם עדיין מחפשים מקום.

בשעות הבוקר המוקדמות (שישי), עם היוודע דבר ניסיונות כניסתם של אנשי 'לב טהור' למולדובה, שיגר רבה הראשי של המדינה, הרב פנחס זלצמן, מכתב דחוף לנשיאת המדינה מאיה סנדו, בבקשה שזו שתעצור את כניסתם. במכתבו, מציין הרב זלצמן כי מדובר בכת מסוכנת, שמואשמת במעשים פליליים נוראיים.

הרב זלצמן כותב כי כניסתם של אנשי הכת עלולה להוביל לעליה חמורה באנטישמיות וכי יש לעצור את כניסתם של אנשי 'לב טהור' בכל מחיר. במקביל עומד הרב זלצמן בקשר עם גורמי ממשל וגורמים ביטחוניים במולדובה ובישראל על מנת למנוע את כניסת המשפחות למדינה.

הרב מנדי חיטריק, רבה האשכנזי של טורקיה ויו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלם, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני מקווה שהם לא יגיעו לטורקיה, אלא יישלחו לארץ או לארצות הברית, כדי שהילדים יטופלו על ידי רשויות הרווחה ומי שצריך יועמד לדין. בכל אופן אין בכוונתנו לעזור להם בשום דרך כלשהי".

מולדובה לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד