כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר הפרסום ב'בחדרי'

הרב הראשי במכתב דחוף לנשיאה: לא להכניס את אנשי 'לב טהור'

רבה הראשי של מולדובה, הרב פנחס זלצמן, פנה במכתב דחוף לנשיאת המדינה כדי שזו תמנע את כניסתם של אנשי הכת הקיצונית 'לב טהור' למדינה. במכתב הוא מציג בפניה את השתלשלות מעשיה ונידודיה של הכת האכזרית ומעלה חשש מבואה למדינה • המכתב המלא בפרסום ראשון

הרב הראשי במכתב דחוף לנשיאה: לא להכניס את אנשי 'לב טהור'
נשות קהילת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

בשעות הבוקר המוקדמות (שישי), עם היוודע דבר ניסיונות כניסתם של אנשי 'לב טהור' למולדובה, שיגר רבה הראשי של המדינה, הרב פנחס זלצמן, מכתב דחוף לנשיאת המדינה מאיה סנדו, בבקשה שזו שתעצור את כניסתם. במכתבו, מציין הרב זלצמן כי מדובר בכת מסוכנת, שמואשמת במעשים פליליים נוראיים.

הרב זלצמן כותב כי כניסתם של אנשי הכת עלולה להוביל לעליה חמורה באנטישמיות וכי יש לעצור את כניסתם של אנשי 'לב טהור' בכל מחיר. במקביל עומד הרב זלצמן בקשר עם גורמי ממשל וגורמים ביטחוניים במולדובה ובישראל על מנת למנוע את כניסת משפחות 'לב טהור' למדינה.

הרב זלצמן, רבה של מולדובה.

‏להלן המכתב המלא:

‏‏לכבוד נשיאת מולדובה,‎‏‏שרי הממשלה, ופקידות המדינה הנידון: כת לב טהור‎.

‏העם היהודי לארוך שנותיו דאג וסייע לכל יהודי מכל מקום שבעולם. וזה היה אחד הסיבות לשרידותה ‏של האומה היהודית במשך אלפי שנים מול השנאה והבעיות שהיו חלק ממדינות העולם, ‏לצערי הרב כנין ונכד לרבנים משולשת רבנית במשך מאות שנים כותב אני את בקשתי.

‏קיימת באומה היהודית כת בשם לב טהור, כת זו נשללה על כל רבני העם היהודי על שלל זרמיו, ‏כת זו חשודה בזיוף כספים, גניבות, חטיפת ילדים, ומעשים נוראיים ומטורפים שמפאת כבודכם אני ‏נמנע מלכותבם.

‏כת זו הייתה בארה"ב נזרקה משם עברה לקנדה ומשם למקסיקו ולאחרונה בגואטמלה, ‏ראשיה מואשמים היום במספר מדינות בעולם ונמקים בכלא עם עונשים של הרבה שנים, הם נדחו לאחרונה ‏גם ממדינת גואטמלה, הם ניסו להגיע לעיראק, כורדיסטן, טורקיה ועוד וכל המקומות הנ"ל זרקו אותם.

‏לצערי הרב נודע לי כי אנשיה מתכוננים להגיע במהלך הימים הקרובים למדינת מולדובה, וכן יתכן ‏שקרה שעשרות ממנה כבר נמצאים ברחבי רפובליקת מולדובה, ‏עדיין לא מאוחר לעצור את מעבר הכת.

‏אנחנו נסייע בכל מה שהמדינה תבחר לנכון וחלילה לא יקרה שהכת הזאת תגיע למולדובה שהתנהגותה ‏באופן מידי תתחיל לגרום לעליה קיצונית באנטישמיות, דבר שברוך השם כבר כמעט נמחק באופן מלא
‏ממולדובה

‏בברכת השם יצליח דרככם ‏

הרב הראשי ‏פנחס זלצמן.

קהילת לב טהור הרב פנחס זלצמן מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד