כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מזעזע את המערכת הפוליטית"

ח"כית 'ימינה': עמיחי שיקלי "וירוס בכנסת"

חברת הכנסת שירלי פינטו ממפלגת 'ימינה' כינתה את חבר הכנסת עמיחי שיקלי, עמיתה לסיעה, כ"וירוס" וקראה להכריז עליו כפורש - מה שיוביל לסנקציות כלפיו. "אינו מייצג את הציבור", הוסיפה

ח"כית 'ימינה': עמיחי שיקלי "וירוס בכנסת"
עמיחי שיקלי במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברות הכנסת של "ימינה" ממשיכות לעורר סערות תקשורתיות. לאחר שחברת הכנסת עידית סילמן סיפרה שהותקפה בתחנת דלק לפני שבועיים ועוררה תהיות לגבי אמינות הסיפור, הגיע תורה של חברת הכנסת שירלי פינטו-קדוש לקבל את הבמה התקשורתית.

פינטו תקפה בראיון ל'חדשות 12' את חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שרץ ברשימת 'ימינה' בבחירות, אך לא הצטרף לממשלה גם הצביע נגד תקציב המדינה, וכינתה אותו כ"וירוס" בבית המחוקקים הישראלי, "זו דעתי האישית, היא ידועה לכולם, אני אישית הייתי מכריזה עליו כפורש".

פינטו נימקה את תמיכתה בהכרזה על שיקלי כפורש ואמרה, "אני רואה בו כווירוס בכנסת ישראל. הוא מנסה להכתיר את עצמו בכוח, לא מייצג אף ציבור ומזעזע את המערכת הפוליטית בלי להביא הישגים לאף אחד".

"שיקלי מנסה להמליך את עצמו בכוח על איזשהו גל פוליטי פופוליסטי של תקשורת. מה הוא באמת עושה? אין דבר אחד שהוא עשה וייצג את הציבור. אתה חבר כנסת, תביא הישגים לציבור", הוסיפה.

אם אכן סיעת 'ימינה' תחליט להכריז על חברה, גם אם רק באופן רשמי, לסיעה כ"פורש", שיקלי לא יוכל להתמודד לכנסת במפלגה שקיימת, כגון "הליכוד" או "הציונות הדתית", אלא להצטרף למפלגה חדשה או להקים בעצמו.

בנוסף, אם אכן ב'ימינה' יחליטו עקב התנגדותו של שיקלי לתקציב להגדיר אותו כפורש, שני חברים במפלגתם יוכלו לפרוש ללא סנקציות, כיוון שלפי החוק החדש צריך שליש סיעה - ואם שיקלי לא איתם אז הם חמישה ח"כים בלבד.

שירלי פינטו עמיחי שיקלי מפלגת ימינה וירוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד