כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"לא תעבור אף חקיקה"

משבר קואליציוני: ברע"מ עושים שרירים

לאחר דחיית ההצבעה על חוק החשמל בוועדת הפנים, עקב שינוי הנוסח על ידי רע"מ, חבר הכנסת וליד טאהא מאיים: "אם החוק לא יעבור - ביום רביעי לא תעבור אף חקיקה במליאה"

משבר קואליציוני: ברע"מ עושים שרירים
וליד טאהא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העימות בקואליציה סביב חוק החשמל עולה שלב. לאחר שבקואליציה הצליחו להגיע להסכמות בניהם על דחיית ההצבעה על החוק ביום רביעי, ברע"מ עוברים לשלב האיומים.

יו"ר ועדת הפנים חבר הכנסת וליד טאהא, שכזכור שינה את החוק לפני הצבעתו בוועדה, כך שניתן יהיה לחבר מבנים לא חוקיים לחשמל, גם כאלו שנבנו לאחר כניסתו לתוקף של חוק קמיניץ, מאיים שחוקים של הקואליציה לא יעברו עד שהחוק שלו יעבור.

בציטוטים שהגיעו לידי 'כאן 11', אומר טאהא בשיחות עם גורמים בקואליציה כי "אם חוק החשמל לא יעבור בוועדת הפנים של הכנסת - ביום רביעי לא תעבור אף חקיקה במליאה".

המשמעות ברורה - אם הקואליציה, ובעיקר הימניים שבה, לא יסכימו לאשר את הנוסח החדש של חוק החשמל בוועדה, כל הצעות החוק של חברי הקואליציה לא יעברו עד שיגיעו להסכמות מול רע"מ, מה שיפתח את המשבר בקואליציה.

אומנם הוא מתפוצץ בעניין הזה, אך לאחרונה ברע"מ זועמים מאוד על ההתנהלות של הקואליציה בנושאים שונים, וביניהם חלוקת הרווחים של ים המלח על ידי איילת שקד, שמפלה מועצות ערביות.

עוד מצוטט טאהא: "שרת הפנים עסוקה בלרצות את סמוטריץ' ובן-גביר, היא שוכחת מה צריך לעשות כדי לשמור על הקואליציה".

ועדת הפנים ווליד טאהא משבר החשמל מפלגת רע"מ אילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד