י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
"מזועזעים מההדלפות"

משפט נתניהו: עדות עד המדינה ניר חפץ תידחה

שופטי בית המשפט המחוזי קיבלו הבוקר את בקשת פרקליטי ראש הממשלה לשעבר לדחות את עדותו של עד המדינה ניר חפץ | אתמול פורסם כי המשטרה גבתה לאחרונה עדות נוספת בתיק 1,000, בו מואשם ראש הממשלה לשעבר נתניהו

נתניהו בבית המשפט
נתניהו בבית המשפט צילום: אמיל סלמן/פול

בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך הבוקר (שלישי) הדיון במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בדיון, היה צפוי להעיד לראשונה עד המדינה ניר חפץ, ששימש בעבר כדוברו ומקורבו של נתניהו. יו"ר האופוזיציה נתניהו ועד המדינה ניר חפץ הגיעו אף הם לבית המשפט, אולם השופטים קיבלו את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את עדותו של ניר חפץ בשל השלמת החקירה.

עורכי דינו של נתניהו טענו בתחילת הדיון כי שמעו על החקירה החדשה מהתקשורת ולא עודכנו עליה על ידי הפרקליטות. לשאלת הסנגורים השיבה התובעת ליאת בן ארי: "אנחנו מזועזעים מההדלפות, אני מציעה לחבריי הסנגורים לפנות ליועמ"ש לפתוח בחקירה"

"המלך הוא עירום וצריך להגיד את זה", אמר עורך הדין בועז בן צור, "החומרים נמצאים רק בידי התביעה והודלפו בכוונת מכוון. זהו אירוע אלים. הדבר הבסיסי הוא לאפשר להגנה לראות את החומר".

כפי שדווח אתמול, המשטרה גבתה לאחרונה עדות נוספת בתיק 1,000, בו מואשם ראש הממשלה לשעבר נתניהו. מדובר בהשלמת חקירה שעשויות להיות לה השלכות על המשך המשפט. מי שמסרה את העדות היא הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן ועדת התביעה בתיק 1,000.

בשל כך, עדותו של עד המדינה ניר חפץ, שצפוי להעיד היום לראשונה בבית המשפט, עשויה להידחות. עורכי דינו של ראש הממשלה ביקשו לדחות העדות, אולם ההחלטה בנושא תתקבל רק הבוקר.

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה על העדות החדשה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים. קליין העידה במשטרה על תכשיטים בשווי עשרות אלפי דולרים שהועברו לכאורה לשרה נתניהו מאת אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר.

באתר הארץ דווח מפי גורם המצוי בפרטי החקירה, כי בעדות שמסרה במשטרה ב-24 באוקטובר סיפרה קליין כי המיליארדרים מילצ'ן וג'יימס פאקר העבירו לשרה נתניהו שלושה צמידים, אחד מהם בשווי כ-45 אלף דולר.

לפי עדותה של קליין שפורסמה בהארץ, התכשיטים והתיקים נמסרו לבקשת שרה נתניהו, לכבוד אירוע אישי. כשקליין נשאלה מדוע לא מסרה עד כה את המידע, היא הסבירה כי עורך דינה באותה תקופה, בעז בן צור, כיום סנגורו של נתניהו, תדרך אותה להשיב רק לשאלות ישירות של החוקרים ולא לנדב מידע מרצונה. לדבריה, עם התפתחות הדיונים במשפט היא נזכרה בפרטים הללו.

משפטו של בנימין נתניהו ניר חפץ הדלפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד