כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תיעוד בלעדי

הגניבה שמסעירה את החצר החסידית: מאות אלפי ש"ח "הועלמו" מהחנות

מאות אלפי שקלים נגנבו מחנות בירושלים, ע"י לא אחר מאחד העובדים, שהתחבר לאחרונה לאחת מהקהילות החסידיות | המשטרה עצרה את החשוד, אולם הוא שוחרר מבלי שהכסף הוחזר. "הבאתי למשטרה את כל הראיות", אומר בעל החנות ל'בחדרי חרדים', "התחננתי שלא ישחררו אותו לפני שיגיד איפה ההמחאות" | תגובת המשטרה: "בוצעו ועוד יבוצעו מגוון פעולות שמטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיהן בשלב זה"

הגניבה שמסעירה את החצר החסידית: מאות אלפי ש"ח "הועלמו" מהחנות
החשוד בזמן הגניבה צילום: מצלמות אבטחה

קהילה חסידית מוכרת בירושלים סוערת בימים אחרונים לאחר שאדם, שנקשר לקהילה לפני מספר חודשים, ביצע לכאורה גניבה על סך כולל של מאות אלפי שקלים מהחנות בה עבד. גורמים בחסידות טוענים כי החשוד התחזה לחוזר תשובה, אולם התברר כי הוא מגיע ממשפחה חרדית.

חברי הקהילה שדאגו לרווחתו של אותו אדם, תיווכו לו עבודה באחת החנויות בירושלים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי החשוד הצליח לגנוב 10,000 ש"ח במזומן והמחאות נוספות ע"ס מאות אלפי שקלים מחנות 'שהחיינו קולורס', הממוקמת ברחוב ירמיהו בבירה. בנוסף, גנב החשוד תלושי שי הנאמדים בכמה אלפי שקלים נוספים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הגנב כשהוא "מחטט" בכיסי החליפות של העובדים, ומכשלא מצא שם את מבוקשו, עבר למשרדי ההנהלה של החנות, שם איתר במגירות את הכסף המזומן וההמחאות.

מיד כשנודע לבעל החנות דבר הגניבה, הוא הגיש תלונה בתחנת המשטרה. לאחר שהחשוד במעשה הגיע שוב למתחם החסידות, דווח על כך למשטרה והוא נעצר לחקירה. אלא, שלתדהמת בעל החנות, החשוד שוחרר מבלי שהמשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו. בד בבד, בעל החנות הופתע לשמוע מעדי ראייה כי החשוד בגניבה חילק חלק מהכסף הגנוב כדמי חנוכה לילדים.

גורמים בקהילה אמרו ל'בחדרי חרדים' כי להערכתם, לא מדובר בגניבה היחידה של החשוד. לדבריהם, במהלך השבועות האחרונים נגנבו כמה חפצים יקרי ערך בחסידות. כעת הם מפנים את האצבע המאשימה לחשוד וטוענים כי הוא זה שעומד שעומד מאחורי הגניבות הרבות. גורם המעורב בפרשה אמר כי מדובר באדם "ערמומי, שיודע להטעות באופן מוחלט את הסובבים אותו".

"ניסיתי להתחנן למשטרה שלא ישחררו אותו לפני שיגיד איפה ההמחאות", אומר בעלי החנות ל'בחדרי חרדים', "גם אם הכסף המזומן כבר איננו, לפחות את הצ'קים יהיה ניתן להציל". לדבריו, "מדובר באדם שאין ספק שהוא הגנב. רואים אותו בסרטונים שהם מאוד ברורים. איך משחררים אותו בלי לקבל ממנו מידע איפה הצ'קים מוחזקים".

"כאזרח", הוא מוסיף, אני מצפה מהמשטרה לעצור אותו פעם נוספת במטרה להבין היכן הוא מחזיק את הכסף. הבאתי למשטרה את כל הראיות, ולכן אין סיבה שהוא לא ישיב אותו ויועמד לדין".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו ובמסגרתה נעצר החשוד במעשה. במסגרת החקירה בוצעו ועוד יבוצעו מגוון פעולות שמטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיהן בשלב זה. יודגש כי שחרורו של חשוד ממעצר ימים אינו מעיד על חפותו או על תוצאות ההליך בעניינו. נמשיך בחקירת המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

גניבה חסידות כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד