כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הוא היה צריך לזוז"

פרופ' אומן נגד נתניהו: "היתה לו בעיה; פספס הזדמנויות"

פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2005, אומר כי הוא מעריץ את ראש הממשלה לשעבר, אך חושב שפספס המון הזדמנויות וצריך היה לפנות את הנהגת הימין למועמד אחר

פרופ' אומן נגד נתניהו: "היתה לו בעיה; פספס הזדמנויות"
פרופ' ישראל אומן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' ישראל אומן, מבקר את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, וחושב שהיה צריך לפנות את הנהגת הימין למועמד אחר.

אומן אמר בראיון ל'ישראל היום': "יש בעיה עם נתניהו: הוא פספס הזדמנויות. הוא פספס הזדמנות במהלך הכהונה של הנשיא דונלד טראמפ להתקדם בעניין הסיפוח. היתה אפשרות לפעול, כמו שבגין קיבל החלטה לפעול בעיראק".

"נתניהו לא פעל להפצצת איראן כשהיתה אפשרות, לא פעל לסיפוח ביהודה ושומרון. הבעיה היא שקצת יותר מחצי העם לא רצה אותו, והוא היה צריך לזוז הצידה ולתת למישהו אחר, אולי פחות מוכשר ממנו, להקים ממשלה ימנית".

אך אומן הזכיר גם את האפיונים הטובים של ראש הממשלה לשעבר: "הוא בוודאי היה מדינאי גדול. קשר קשרים משמעותיים עם מדינות ובנה קואליציות חשובות נגד איראן. הוא אשף ביכולת שלו לעבוד מאחורי הקלעים, למרות שהיה גם לא מעט דיבור בחוץ".

"הוא גם פעל בצורה יוצאת מן הכלל וגילה מנהיגות בסיפור הקורונה, ובגיוס החיסונים מול פייזר. בהחלט. הוא עשה הרבה מאוד בשביל המדינה, ואני מעריץ אותו. מעריץ ממש". כך חתן פרס ישראל לכלכלה.

ישראל אומן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד