י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
תיוג שנוי במחלוקת

הלקוחה תבעה על שיתוף תמונה; החברה זוכתה

לקוחה תבעה את חברת fix על ששיתפה ברשתות החברתיות תמונה שלה, אף שתייגה בעצמה את החברה | ביהמ"ש פסק כי הוא רואה בתיוג - אישור שימוש בתמונה: "עצם השיתוף עצמו אינו מהווה הפרה של זכות יוצרים"

הלקוחה תבעה על שיתוף תמונה; החברה זוכתה
אינסטגרם צילום: אילוסטרציה צילום Pixabay

חברת fix, השייכת לחברת 'דלתא גליל', נתבעה על ידי לקוחה על כך ששיתפה תמונה שלה ברשתות החברתיות, על אף שהיא עצמה תייגה את החברה. כך דווח ב"ישראל היום".

הלקוחה, שתבעה על סכום של 250 אלף שקל, טענה כי הצילומים שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה הם צילומים המוגנים בזכות יוצרים כיצירה אמנותית, וכי הנתבעת עשתה שימוש בצילומיה של התובעת ללא הסכמתה.

אלא שבית המשפט פסק כי תיוג דף אינסטגרם, ובוודאי תיוג בקשר לתוכן הקשור לדף המתויג, מהווה אישור לדף המתויג לבצע שיתוף מחדש. משכך, יש לראות את הצד המתייג כמי שהסכים, במפורש או לא, לביצוע השיתוף מחדש.

בית המשפט קבע: "כאשר משתמש אינסטגרם, שהחשבון שלו ציבורי, מתייג דף אחר, מדובר למעשה באישור ובהסכמה שלו שהדף שתויג יעשה שיתוף מחדש לת מונה שתויגה. כלומר, עצם תיוג הדף מהווה מתן רשות מבעל זכות היוצרים להעמיד את התמונה לרשות הציבור באמצעות שיתוף מחדש".

"במצב זה השיתוף עצמו אינו מהווה הפרה של זכות יוצרים. אבל זה לא הכל. בעולם זכויות היוצרים, גם אם קיבלנו רישיון לעשות פעולה כלשהי ביצירה, עלינו לתת קרדיט ליוצר היצירה".

אינסטגרם שיתוף תמונות בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד