כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתיחות ביו"ש | תיעוד

הפיגוע הקטלני בשומרון: נמשך המצוד אחר המחבלים

כוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי ביום חמישי, ורצחו את יהודה דימנטמן הי"ד, תושב שבי שומרון | הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בזירת הפיגוע: "נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש. לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים"

הפיגוע הקטלני בשומרון: נמשך המצוד אחר המחבלים
המצוד אחר המחבלים צילום: דובר צה"ל

במערכת הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי ביום חמישי, בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל, תושב שבי שומרון. הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בזירת הפיגוע בשומרון ועקבו מקרוב אחר פעילות הכוחות.

יהודה הי"ד, בן 25, נרצח ע"י מחבלים שארבו לרכב שבו נסע בין שבי שומרון למאחז חומש. בפיגוע נפצעו שני חבריו באורח בינוני וקל. דימנטמן, נשוי ואב לילד, התגורר בהתנחלות שבי שומרון ולמד בישיבת חומש. ביום חמישי התקיימה הלוויתו בה השתתפו מאות בני אדם. יהודה נקבר סמוך לשבת בהר המנוחות בירושלים.

במסגרת המצוד אחר המחבלים, עצרו כוחות צה"ל מספר פלסטינים בכמה כפרים בסביבת זירת הפיגוע. במערכת הביטחון שמים דגש רב על אבטחת צירי התנועה בהם נוסעים מתנחלים, מחשש שחוליית המחבלים תבצע פיגוע נוסף.



המצוד אחר המחבלים//צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, קיים הערכת מצב, בה סקר מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג, את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים.

מצה"ל נמסר כי הצבא והשב"כ מובילים את המרדף אחר המחבלים תוך שימוש במודיעין וטכנולוגיות מתקדמות. צה"ל ממשיך גם בתגבור מאמצי ההגנה באיזור. בביקור השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף פארס עטילה, בכירי שב"כ ממרחב איו"ש ומפקדים נוספים.

בתום ביקורו בזירת הפיגוע אמר הרמטכ"ל: "אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומוסר איחולי החלמה לפצועים. צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע".

"לצד המאמץ המודיעיני, תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש. לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים", הוסיף כוכבי.

הפיגוע, כזכור, התרחש ביום חמישי בערב. לפי עדותם של הנוסעים ברכב, הם עשו את דרכם בנסיעה מה'כולל' בחומש, כשלפתע נפתחה לעברם אש חיה. הקליעים פגעו ברכבם ופצעו את שלושת הנוסעים. מותו של יהודה, שנפצע אנושות, נקבע בעת שפונה לבית החולים בלינסון. 

פיגוע מחבלים יהודה דימנטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד