כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הטור והסערה

דגל התורה מבהירה: "לא נהיה השירלי פינטו של הקואליציה"

בעקבות הפרסום בטור השבועי כי ב'דגל התורה' הועלתה אפשרות להימנע בחוק הגיוס, במפלגה נלחצו ומיהרו הערב להזים ואף נפלו בלשונם כי פורסם שההחלטה כבר התקבלה, בעוד דווח כי עלתה הצעה | כל הפרטים

דגל התורה מבהירה: "לא נהיה השירלי פינטו של הקואליציה"
ח"כי 'דגל התורה' צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הטור הפוליטי השבועי של כותב השורות, מעורר זעם ב'דגל התורה' הרשמית והיא מפרסמת הערב (מוצ"ש) הבהרה שבה הם דוחים את הצעתו של אחד מחברי המפלגה להימנע בהצבעה על חוק הגיוס.

חוק הגיוס אמור להגיע ביום שני להצבעה בקריאה ראשונה, כאשר עדיין לא ברור אם יושג הרוב הדרוש להעבירו, שכן כל נציגי רע"מ עדיין עושים שרירים מול הקואליציה, בעקבות המשבר סביב חוק החשמל.

בטור הפוליטי השבועי חשף כותב השורות כי ישנם קולות ב'דגל התורה', הקוראים להביא לקואליציה מענה להתנגדות של ארבעת נציגי רע"מ, כאשר ב'דגל התורה' יימנעו בהצבעה על החוק.

על פי אותו ח"כ ב'דגל התורה', באם יוחלט להימנע בהצבעה על החוק, ניתן יהיה להשפיע על העברתו, כאשר גם בהצבעה הקודמת על החוק הדומה שעבר בכנסת ה-20 ב'דגל התורה' שקלו האם להימנע בהצבעה על חוק הגיוס.

בלשכת יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, מיהרו לדחות את ההצעה של הח"כ ממפלגתם ומסרו הערב, "הידיעה שהתפרסמה כביכול חברי הכנסת ימנעו בהצבעה על חוק הגיוס, היא ידיעה שיקרית שלא הייתה ולא נבראה", נמסר. זאת למרות שכלל לא דווח ב'בחדרי חרדים' כי התקבלה החלטה.

בכיר אחר ב'דגל התורה' הבהיר אף הוא: "לא נהיה השירלי פינטו של הקואליציה, לממשלה הזו יש את הבעיות שלה ואין מה לצפות שאנחנו נהיה אלה שנציל אותם, לא ניקח חלק במשחק הזה".

נציין כי בשעה זו נפגשים חברי הכנסת מטעם 'דגל התורה' עם רבני התנועה, הגר"י אפרתי והגר"נ זוכבסקי, בין הייתר ידונו במפגש גם בחוק הגיוס שעל הפרק, שייתכן והשאלה האם להימנע תעלה בדיון עם הרבנים.

דגל התורה משה גפני חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד