כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"קפצו לארון והתכסו בבגדים"

פרשת חטיפת הילדים ב'לב טהור': נחשפו פרטים חדשים מהדרמה

בתקשורת המקסיקנית נחשפו בימים האחרונים פרטים חדשים סביב המבצע הדרמטי ב-2018 לתפיסתם של שני חברי כת לב טהור שחטפו שני ילדים שנמלטו עם אימם מהכת. המבצע התרחש לאחר שבועות של מעקבים והכנה רבה ונטלו בו חלק אנשי FBI ושוטרים מקומיים | כל הפרטים

פרשת חטיפת הילדים ב'לב טהור': נחשפו פרטים חדשים מהדרמה
שלושה ממנהיגי לב טהור צילום: באדיבות המצלם

במקסיקו נחשפו בימים האחרונים פרטים חדשים סביב תפיסתם בשנת 2018, של אנשי כת לב טהור, שחטפו שני ילדים שנמלטו מהקהילה. לפי הפרטים לאחר שבועות של חקירה, ומעקב אחר אחד הרכבים ששימשו את החוטפים, סוכני ה-FBI, יחד עם שוטרים מקומיים, הגיעו אל מקום מסתורם של החוטפים, בסן מיגל, עיירה קטנה במקסיקו בעלת פחות מ-15,000 תושבים. הצוותים פרצו לבית בעיירה דקות אחרי שלוש לפנות בוקר ועצרו את מנחם הלברנץ ויד ימינו מאיר רוזנר.

לפי דיווחי המשטרה שפורסמו בימים האחרונים ודווחו באתר EL PAIS במקסיקו, הבית היה ממקום על גבעה, בין רחובות צרים ותלולים, מוקף בעצים. "אפשר היה לראות שהם לא אנשים מכאן, הם היו מאוד לבנים", העידה יולנדה, שכנה שגרה כמה בתים משם.

עוד בנושא:

התיעוד נחשף: רגע חטיפת האחים בעצם יום השבת על ידי נחמן הלברנץ

שני חוטפי הילדים מאימם, הורשעו בכל האישומים: "מסוכנים לציבור"

נמלט מהכת באישון ליל ומשחזר: "משניאים בין אחים, הורים וילדים"

עדות מטלטלת מהתופת ב'לב טהור': "היא הייתה אלרגית, לא רצו לקבור אותה"

באותו לילה של ה-18 בדצמבר 2018, לקח פחות משש דקות לעצור את האנשים שתיאמו את תוכנית חטיפת הילדים, אחייניו של מנהיג הכת הנוכחי, נחמן הלברנץ שעומד לדין בימים אלו. אימם ברחה איתם כמה חודשים לפני זה כשהחליטה לעזוב את הקהילה.

לאחר שנכנסו לבית, החלו הסוכנים לחפש בכל פינה כדי למצוא את הקטינים. "אחרי כשעה של חיפושים קדחתניים וכאשר כולם כיוונו לעברנו אקדחים מחמש זוויות שונות, הם עצרו אותנו", נכתב בהצהרה של נחמן הלברנץ ויד ימינו, מאיר רוזנר, שני הנאשמים העיקריים בחטיפה. הם השתמשו בתחפושות, שמות בדויים ודרכונים שונים, טלפונים חד פעמיים, ונסעו ביבשה ובאוויר כדי להימנע מלהתגלות.

למרות היערכות המשטרה, הילדים לא נמצאו באותו לילה. "כמעט אינסטינקטיבית, האחיינית שלי ואחיה קפצו לארון והתכסו בבגדים, ולמרבה הפלא הם לא נמצאו על ידי ה-FBI והרשויות המקסיקניות" כך דיווחו מנהיגי הכת לאחר מעצרם.

לאחר שהשוטרים עזבו, הילדים יצאו מהארון ומצאו טלפון שלא נתפס על ידי המשטרה. הם חיפשו בהיסטוריית השיחות האחרונות וחייגו את המספר האחרון, של חבר אחר בהנהגת לב טהור. למרבה הפלא, הכת מצאה את הילדים החטופים ולקחה אותם משם שעות ספורות לאחר מבצע המשטרה. הקטינים נצפו במצלמות האבטחה של לפחות שלושה מלונות שונים במרכז מקסיקו, אחד מהם בקולוניה דוקטורס, שכונה בלב הבירה.

ב-27 בדצמבר, שלושה שבועות לאחר שמכונית לקחה אותם מבית אימם בחצות, אותרו הילדים והחוטפים שלהם במוטל שלושה כוכבים על הכביש המהיר בין טננגו דל אייר לאמקמקה, יותר מ-4,000 קילומטרים מהבית שלהם בארה"ב. החילוץ, לאחר מבצע חדש, הסתיים בשעה 10:30 בבוקר. יום קודם לכן, נחמן הלברנץ, האחים יעקב ומאיר רוזנר, ושניים נוספים ליוו על ידי שוטרים מקסיקנים לטיסה לניו יורק, שם נעצרו ברגע שכף רגלם דרכה על אדמת ארה"ב. הילדים הוחזרו לאמם בארצות הברית.

"אני לא אוהב לקרוא להם "יהודי טליבאן" כי אני חושב שלהיות בלב טהור זה אפילו יותר גרוע", אמר לתקשורת המקומית יואל לוי, צעיר בן 20 שנולד וגדל בקבוצה עד שהצליח להימלט לפני כשלוש שנים. משפחתו הייתה מהראשונים שהצטרפו לכת. המשפט נגד החוטפים, עודד עוד אנשים להעיד נגד הכת, עדויות שנחקרות בימים אלה. אחיו מנדי לוי שגם נמלט מהכת, אמר לתקשורת המקומית, "הם התייחסו לילדים גרוע יותר מבעלי חיים, ההתעללות התחילה מהרגע שנולדת".

האחים לוי הגישו באוקטובר האחרון תלונה במשטרה בגואטמלה נגד לב טהור על ההתעללות הפיזית, הפסיכולוגית שהם מבצעים, אך לדבריהם החקירות תקועות. "הרשויות לא עשו כלום", מאשים מנדי לוי. "במדינה יש תלונות רבות על היעלמותם של קטינים הקשורים לכת, חלקם מלפני מספר שבועות בלבד, אחרים מלפני שנים, והרשויות לא עושות כלום". האחים לוי היו לאחרונה בגואטמלה לראשונה מזה שנתיים כדי לדרוש מהרשויות להעמיד לדין את חברי הכת.

כזכור החטיפה אירעה ב-2018 בליל שבת בעיר וודרידג' שבברוקלין, כנופיית מנהיגי הכת נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר, הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבמדינת פנסילבניה. הם לוו בנחמן הלברנץ וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

הילדים והמלווה שלהם, טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, הבגדים נרכשו בסייקאוס, ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים, הבגדים הלא שגרתיים לחרדים, נרכשו בכוונה תחילה, כדי שלא יגלו כי הם ילדים חרדים חטופים.

אהרן רוזנר - ממנהיגי הכת, הוא זה שנהג ברכב עם הילדים החטופים, מהמקום בו נחטפו לעבר שדה התעופה וכל זאת בעצם יום השבת.

 

לב טהור מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד