כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ומי המתווך

הערב פגישה מכרעת • רע"מ מאיימת: "נפרק את הקואליציה"

האם משבר החשמל לקראת פתרון? הערב ייפגש ח"כ וליד טאהא שמוביל את החוק עם שרת הפנים איילת שקד ועם השר ליברמן שינסה לתווך ולגשר על הפערים, מתוך רצון לשמר את אחדות הקואליציה. הבוקר מצהיר אחד הח"כים "נפרק את הקואליציה על זה"

הערב פגישה מכרעת • רע"מ מאיימת: "נפרק את הקואליציה"
ח"כ ואליד טאהא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר חוק החשמל מגיע הערב (שלישי) לנקודת הכרעה קריטית, שעלולה להשפיע גם על שלמות הקואליציה, כשבסיעת רע"מ משגרים איום מפורש לפירוק הקואליציה בהעדר פשרה מקובלת עליהם.

מזה שבוע מתנהל משבר סביב חוק החשמל שאמור היה להגיע השבוע להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, אלא שדברים שאמרה שרת הפנים איילת שקד, הכעיסו את נציגי רע"מ, שמאז מנהלים משבר מול ראשי הקואליציה.

הערב צפוי יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת וואליד טאהא, יו"ר סיעת רע"מ, מי שמוביל את חוק החשמל, להיפגש עם שרת הפנים איילת שקד בניסיון למצוא פשרה בנוסח החוק שתהיה מקובלת על שתי הצדדים ובכך להסיר את האיום של נציגי רע"מ. לפי הדיווח בגל"צ שר האוצר אביגדור ליברמן ישתתף גם כן בפגישה וינסה לגשר על הפערים בין הצדדים.

עוד בנושא:

בתוך כך, הבוקר אמר חבר הכנסת מאזן גנאים לרדיו 'מכאן' כי מפלגתו "תפרק את הקואליציה אם לא ייצא עשן לבן מפגישתם של איילת שקד עם ווליד טאהא הערב", כשחוק החשמל היווה נדבך מרכזי לכניסתה של רע"מ לממשלה, וייתכן כי לא יהססו אכן לפרק את הקואליציה סביב משבר זה.

בימים האחרונים מנסה שר האוצר ליברמן להרגיע את הרוחות והכניס עצמו כמתווך בין איילת שקד לרע"מ, לאחר שבסוף השבוע החולף דרשו ברע"מ מראש הממשלה נפתלי בנט להציב איש אחר שינהל מולם את המגעים בעקבות חוסר אמון שיש להם בשרה שקד.

ווליד טאהא חוק החשמל איילת שקד מאזן גנאים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד