י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא מכיר את העניין"

כוונות פוליטיות? הזמר המפורסם מתנער מהסקר

לאחר שבוצע סקר על מידת התאמתו של אביב גפן לפוליטיקה הישראלית - הזמר המפורסם הצהיר: "לא מכיר את העניין והוא לא מטעמי או מטעם אנשיי"

כוונות פוליטיות? הזמר המפורסם מתנער מהסקר
אביב גפן צילום: Miriam Alster/Flash90

הזמר הישראלי המפורסם אביב גפן הבהיר אמש (חמישי) כי 'סקר דעת קהל' שבוצע במטרה לבדוק את התאמתו לכניסה לפוליטיקה - לא בוצע על ידו או על ידי אנשים מטעמו.

גפן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מדווח שיצא סקר על התאמתי לכניסה לפוליטיקה, לא מכיר את העניין והוא לא מטעמי או מטעם אנשיי".

הוא הוסיף כי הוא מתמקד כעת בלבחור מישהו שייצג את מדינת ישראל באירוע תרבות בינלאומי, שיתקיים בשנת 2022.

גפן התייחס לסקר של חברת "Panel 4 All" שמופץ לאחרונה ברשת, בו מתבקשים הנסקרים לענות על השאלה: "היכן היית ממקם את הזמר אביב גפן על המפה הפוליטית?" - כשהתשובות האפשריות הן: "ימין, מרכז נוטה לימין, מרכז, מרכז נוטה לשמאל או שמאל".

הנסקרים נשאלו גם: "איך תשפיע כניסה של אביב גפן לחיים הפוליטיים על תדמיתה של הפוליטיקה הישראלית?".

השאלה המרכזית והמשמעותית בסקר, היא: "אם אביב גפן יתמודד לכנסת בראשות מפלגה, האם תצביע עבורו?" - כשהתשובות האפשרויות הן: "בטוח שכן, כנראה שכן, כנראה שלא או בטוח שלא".

אביב גפן והמגזר החרדי

אביב גפן נחשב לאחד הגדולים בזמר הישראלי, כשחלק מיצירותיו הפכו לקאנון ברפרטואר היצירה הישראלית. מבחינה פוליטית נחשב גפן לאיש שמאל, כאשר בצעירותו סרב להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון ועורר זעם רב בקרב חלקים רבים בעם.

גפן אף תמך בהסכמי אוסלו והיה מהאחרונים שראו את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, טרם הירצחו ב'כיכר מלכי ישראל' בתל אביב.
אך נדמה שעם התבגרותו גפן עובר תהליך של התמתנות ומצעיר קיצוני ופרוע - הוא הפך אט אט לאיש פרגמטי יותר וקיצוני פחות. בעקבות כך, גם יחסו לחרדים השתנה מקצה לקצה.

כזכור, לפני כשנה וחצי, גפן קנה אהדה בקרב רבים מבני החברה החרדית, כאשר במהלך הופעה נטולת קהל שעברה בשידור חי בערוץ 12, הקדיש גפן את אחד משיריו, שמדבר על קיטוב ושנאה, לתושבי בני-ברק שהיו אז תחת מצור עקב נגיף הקורונה. גפן ביקש מהציבור הישראלי להבין אותם ולא לשנוא או להאשים אותם ואף חשף כי הוא נוהג לבקר רבות בעיר התורה.

הזמר החילוני הזיל דמעות בגלל הבני-ברקים • צפו

דבריו עוררו התרגשות גדולה בקרב חרדים רבים, שמצאו אוזן קשבת ומבינה מעבר למתרס, וברשת הטוויטר החל שיח נרגש בנושא.

גפן העניק ראיון מיוחד לפרשנית חדשות 12, דנה וייס, שעסק במאבק שמוביל גפן עבור עובדי הבמה הפשוטים שנפגעו כלכלית בצל התפרצות הנגיף.

במהלך הריאיון ששודר ב'חדשות סוף השבוע', הוא התייחס לשיר שהקדיש לתושבי בני ברק וסיפר את שהתרחש מאחורי הקלעים של אותו אירוע יוצא דופן במהלך משבר הקורונה.

"ירדתי מהבמה ולפתע ראיתי 420 הודעות חדשות" אמר גפן לוייס. הוא סיפר לה כי מישהו פרסם את מספר הטלפון שלו בבני ברק ואלו מיהרו לשגר לו הודעות נרגשות שגרמו לו לפרוץ בבכי.

אביב גפן סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד