ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נעדר מיום שני

טרגדיה קשה: הבחור אפרים נחום ראם ז"ל נמצא ללא רוח חיים

סמוך לכניסת השבת נמצאה גופתו של הבחור אפרים נחום ראם ז"ל, תושב שכונת בית וגן בי-ם, שנעדר מאז יום שני. הוא אותר בתום ימי חיפושים אינטנסיביים, לאחר שהחליק בשטח פתוח סמוך למושב אמירים | הוא נכדו של הגאון רבי יונה ראם זצ"ל והגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי שליט"א

טרגדיה קשה: הבחור אפרים נחום ראם ז"ל נמצא ללא רוח חיים
הבחור אפרים ראם \ מבצע החיפושים צילום: זק"א \ דוברות יכ"ל

ביום שישי, שעה קלה לפני כניסת השבת, התגלתה גופתו של הבחור אפרים נחום ראם ז"ל, בן ה-22 תושב שכונת בית וגן בירושלים, לאחר שנעדר מאז יום שני האחרון. עקבותיו של ראם ז"ל אבדו בעת ששהה בצפון הארץ, סמוך לציון הרשב"י במירון.

מתנדבים רבים השתתפו במאמצים לאתרו, כשההבנה היא שככל שחולף הזמן, גובר הסיכון לחייו. ביום שישי איתרה המשטרה קצה חוט שסייע באיתורו. אל החיפושים הצטרפו מאז יום חמישי  עשרות תלמידי ישיבה, מישיבות שונות ברחבי הארץ, שסייעו לכוחות ההצלה בסריקות, בעיקר סמוך למושב מירון, שם נראה בפעם האחרונה.

ביום שישי הוא נמצא, בשטח פתוח, סמוך לאמירים. חובשים ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו. מהמשטרה נמסר כי "לאחר שבימים האחרונים פעלו שוטרי משטרת ישראל בניסיונות לאתר את הנעדר שנראה לאחרונה בסמוך לציון הרשב"י במירון, לפני זמן קצר במהלך פעולות חיפוש שערכו שוטרים ומתנדבים, הוא אותר ללא רוח חיים בסמוך ליישוב אמירים שבצפון הארץ". במשטרה ציינו כי מבדיקה ראשונית - לא עולה חשד לפלילים. "הודעה נמסרה לבני משפחתו בהתאם", מסרה המשטרה.

אפרים ראם ז"ל

הבחור אפרים נחום ז"ל הוא בנו של הרב זאב ראם, בנו של הגאון רבי יונה ראם זצ"ל, רב שכונת "מקור ברוך" ו"כרם" ורב בית המטבחיים בירושלים במשך עשרות בשנים. אמו היא בתו של הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי מראשי ישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בבירה.

אפרים ז"ל נקרא על שם סבו הגדול הגאון רבי אפרים נחום בורדיאנסקי זצ"ל. 

בבחרותו למד בישיבת כנסת יצחק חדרה, ברבות השנים התקרב לקהילות החסידיות ולברסלב. 

• נצפה בקבר הרשב"י: חיפושים אחר הצעיר החרדי

•משפחתו של תלמיד הישיבה חוששת: "טרופי דאגה"

בימי החיפושים, אמו לאה, סיפרה כי בנה שהה במירון בשבת האחרונה, וביום שני הוא יצר עמה קשר וסיפר לה כי הכיר אדם ב'הכנסת אורחים', אשר המליץ לו על ישיבה ביבניאל שלדבריו, "ממש כדאי לו להגיע אליה". האם המודאגת ביקשה מבנה שיגיע הביתה ושם ידברו על הנושא. "הוא אמר לי שאין לו עוד כסף ברב-קו, ושממש סוער ומאד קשה לחזור ככה", סיפרה האם, "בכל זאת ביקש שאברר לו זמני אוטובוסים לירושלים, אחרי כמה דקות הוא התקשר ואמר שהפסיד את האוטובוס ויראה כבר מה לעשות".

מאז נותק עמו הקשר, ואמו כתבה: "כל הזמן מרחף החשש הגדול, אולי בכל זאת הוא החליט לצאת להתבודדות קלה או לחפש מחסה באיזה יער או ואדי, ומצבו מסכן חיים". כתבה האם המודאגת. בהודעתה ביקשה האם להתפלל לשלומו: אפרים נחום בן לאה.

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת שמות) בשעה 23:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אמירים רבי בן ציון בורדיאנסקי אפרים נחום ראם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד