י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ח"כים סולקו

מהומה בוועדה: "חוצפן ופושע; תשלוף פה נשק"

ועדת הפנים דנה על חוק החשמל לקראת העלאתו להצבעה בקריאה שניה ושלישית. חברי כנסת מהאופוזיציה הורחקו מהדיון; יו"ר הועדה, חה"כ ווליד טאהא, הותקף: "ככה לא עושים חקיקה בישראל" | צפו

מהומה בוועדה: "חוצפן ופושע; תשלוף פה נשק"
פטין מולא מוצא מהוועדה צילום: מתוך הסרטון

ועדת הפנים בכנסת, דנה היום (שני) בחוק המכונה "חוק החשמל", חוק שיאפשר לחבר חשמל לבתים שלא נבנו כחוק, לקראת העברתו להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

במהלך הדיון התפתח עימות בוועדה, כשיו"ר הועדה חבר הכנסת ווליד טאהא הוציא כמה מנציגי האופוזיציה, שלדבריהם טאהא התנגד בבריונות. "אתה חוצפן ופושע - ככה לא עושים חקיקה בישראל", הטיח בו חבר הכנסת יואב קיש.

בנוסף הורחק מהדיון גם חבר הכנסת פטין מולא, שתחילה סרב לצאת ואמר לטאהא: "זה ביזיון. אתה מבזה את הוועדה, אני לא אצא", אך לבסוף הוצא על ידי הסדרנים בוועדה.

בהמשך, ח"כ איתמר בן גביר העיר לטאהא על התנהלותו, וזה השיב לו: "להוציא אותו החוצה, בארה". בן גביר: "איילת שקד אשמה ששמה אותך במקום הזה ...רק הערתי הערה ואתה מוציא אותי. כולם מדברים כאן ועל חצי מילה אתה מוציא אותי...לך לסוריה".

טאהא עקץ על אירוע שליפת הנשק בכניסה לאירוע של הרב מאיר מאזוז: "תיזהר שלא תבוא לאולם עם נשק אתה אדם מסוכן". ח"כ בן גביר: "אתה לא נותן לאנשים לדבר, מסתבר שהם היו מחבלים, גם לך יש עבר ביטחוני? אתה היחיד שלא נותן לדבר, המקום שלך בכלא".

הדיון על החוק הבוקר מגיע לאחר דחייה של קיומו עקב מחלוקת בתוך הקואליציה לגבי תוכן החוק, בין שרת הפנים, איילת שקד, ליו"ר הועדה חבר הכנסת ווליד טאהא.

פוטין מולא יואב קיש ווליד טאהא איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד