י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
שנתיים וחצי אחרי

זהו עונשו הכבד של מבצע הפיגוע ביו"ט אחרון של פסח

שנתיים וחצי אחרי שביצע פיגוע ירי קטלני בבית חב"ד בסן דייגו שבקליפורניה, נידון הרוצח למאסר עולם ועוד עשרות שנים בכלא על פשעיו המצטברים ל-113 סעיפי אישום

זהו עונשו הכבד של מבצע הפיגוע ביו"ט אחרון של פסח
השליח על רקע בית הכנסת צילום: גוגל מפות/פייסבוק

ג'ון ארנסט, תושב קליפורניה, שנכנס ביו"ט שמיני של פסח תשע"ט, לבית הכנסת חב"ד בפאווי, סן דייגו, פתח באש ורצח אישה אחת, פצע שלוש אחרים וניסה לרצוח 50 נוספים, נידון אתמול (שלישי) במחוז הדרומי של קליפורניה למאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר על פשעיו.

הרצח אירע ב-27 באפריל 2019, יו"ט אחרון של חג הפסח, בבית הכנסת של חב"ד. באירוע נרצחה אישה ונפצעו שליח חב"ד, הרב ישראל גולדשטיין ושניים נוספים, בהם ילדה בת 8.

ארנסט הודה בעבר על 113 סעיפי אישום שכללו אישום של הפרת החוק למניעת הצתה של בית הכנסת וארבע עבירות של כלי נשק. "לכל האנשים מגיע לחיות ולהתפלל בשלווה", אמר התובע הכללי מריק גרלנד. "ההתנהגות של הנאשם הזה הייתה ניסיון לפגוע במה שעושה את האומה שלנו כל כך גדולה, השונות שלנו. משרד המשפטים עומד לצד חברי הקהילה היהודית והמוסלמית שלנו, אנו דוחים שנאה בכל הצורות, ואנו מחויבים להעמיד לדין על אלימות".

הרב ישראל גולדשטיין על רקע בית הכנסת בו אירע הפיגוע.

בבית המשפט נאמר כי השוטרים מצאו מנשר שנכתב על ידי ארנסט ופורסם באינטרנט זמן קצר לפני הפיגוע. במנשר כתב ארנסט הצהרות אנטישמיות ואנטי-מוסלמיות רבות, כולל "אני יכול להרוג כל כך הרבה יהודים", ו"הלוואי והרגתי יותר".

הרוצח ארנסט גם הודה כי ב-24 במרץ 2019, הוא ניסה להצית מסגד בקליפורניה, בגלל שנאתו למוסלמים והאופי הדתי של הבניין. שבעה מתפללים שהו במסגד, אך איש לא נפגע.

ארנסט הודה במסגרת הסדר טיעון עליו חתם, כדי להימנע מגזר דין מוות. כולל הסדר מאסר עולם ללא אפשרות שחרור עד סוף ימיו. בתום מסע הירי הרצחני, ארנסט חייג למוקד החירום המשטרתי 911 ודיווח על תקרית הירי. לפי התביעה בסן דייגו, במהלך שיחה זו ארנסט הסביר שהוא פתח באש בבית הכנסת "מכיוון שיהודים מנסים להשמיד את הלבנים". איש כוחות הביטחון שלא בתפקיד שהיה במקום, פתח לעברו בירי ובכך גרם לו לעזוב את המקום כשעל רכבו סימני ירי.

בית חב''ד סאן דייגו קליפורניה פיגוע ירי הרב ישראל גולדשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד