י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הסאגה מגיעה לסיומה

יוסר הצו שאסר את הילולת הבאבא סאלי

מאבק 'בחדרי': המשטרה תסיר את הצו שביטל את הילולת הבאבא סאלי בשבוע הבא, בעיר נתיבות | מפקד מרחב נגב שחתם אמש על הצו, יחתום בשעות הקרובות על ביטולו

יוסר הצו שאסר את הילולת הבאבא סאלי
הערכת מצב מחוץ לקבר הבבא סאלי צילום: באדיבות המצלם

מפקד מרחב נגב, תנ"צ נחשון נגלר, צפוי לחתום בשעות הקרובות על ביטול הצו שאסר את קיום הילולת הבאבא סאלי בשבוע הבא. כך נודע ל'בחדרי חרדים', זאת לאחר שאמש נחתם הצו והמשטרה הודיעה כי ההילולה המסורתית לא תתקיים.

לפי שעה, מסתמן כי הצדדים יגיעו למתווה מוסכם, במסגרתו יוגבל מספר המשתתפים במתחם הילולה ל-700/800 מתפללים בו זמנית - והתפילות יערכו מחוץ למבנה הציון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שפעל מאחורי הקלעים להביא לסיום הסאגה, הוא רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו, שפעל בימים האחרונים באופן שוטף מול הגורמים השונים, במטרה להגיע למתווה שיהיה מוסכם על המשטרה והמארגנים.

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, שפיקד על המשא ומתן בין הצדדים, נועד היום עם האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא בנו של הבאבא סאלי. בפגישה השתתף גם בנו של האדמו"ר, רבי משה אבוחצירא, שלקח חלק משמעותי במגעים, והצליח בסופו של דבר להביא לכך שההילולה תתקיים כבכל שנה.

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, עם האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא.

מהמשטרה נמסר כי הבוקר נערך סיור שטח בראשות מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, מפקד המרחב תת ניצב נחשון נגלר, ביחד עם ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר, נציגי עמותת הבאבא סאלי זצ"ל, מפיק האירוע ונציגי כב"ה ומד"א.

בסיום הסיור סוכם שהמשטרה תאפשר את קיום האירוע כמתוכנן והכל בכפוף לעמידה בדרישות ובתנאי הבטיחות, ובהתאם לסמכויות הקבועות בסעיף 8 לחוק הבטיחות במקומות ציבוריים.

"חשוב להדגיש", הוסיפו במשטרה, כי לא תותר כניסת קהל לתוך 'הציון' אלא למתחם סביבו, ובהתאם להוראות ומגבלות הקורונה שיפורסמו ע"י משרד הבריאות באותה העת. "המשטרה קוראת לציבור הרחב להישמע להוראות ולפעול בהתאם, למען שמירה על שלום הציבור ובטיחותו", נמסר מהמשטרה.

כפי שדווח אתמול, שבוע להילולת הבאבא סאלי, המשטרה הודיעה על ביטול האירוע השנתי. ההסבר הרשמי של המשטרה היה כי לא קיימת יכולת לעמוד בתנאי הבטיחות, אך ההחלטה מתחברת לדרישה של הפרויקטור פרופ' סלמן זרקא לבטל את האירוע מחשש להידבקות המונית.

רב המשטרה סמוך לציון, הלילה.

במכתב ששיגר מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, נאמר כי על אף פניות רבות מצדה של המשטרה, עיריית נתיבות הבהירה, כי אינה רואה עצמה אחראית לאירוע, בפרט ביחס לציון הקבר והמתחם הסמוך לו. בנוסף נכתב כי העמותה, אשר בשטחה מתמקד האירוע, לא נטלה אחריות על ארגון האירוע ולא ביקשה רישיון לתהלוכה אשר אמורה להתקיים במהלכו.

ל'בחדרי חרדים' נודע בעירייה הבהירו למשטרה ההילולה, שבה צפויים להשתתף מספר רב של אנשים, היא לא באחריותה, כיוון שמדובר באירוע בסדר גודל שמי שאמור לקחת עליו את אחריות - הוא משרד ממשלתי.

ההחלטה לבטל את ההילולה המסורתית עוררה זעם רב בקרב הציבור המסורתי והדתי, שפוקד מדי שנה את קבר הבאבא סאלי. בבד בבד, חברי כנסת שקראו אמש להפר את הצו ולהגיע להילולה.

באבא סאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד