כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פיצוץ עז באזור גוש דן

תקלה? שתי רקטות נפלו מול חופי תל אביב; בצה"ל בוחנים תגובה

תושבים רבים בגוש דן דיווחו בשעות הבוקר על פיצוץ עז מאזור הים | בצה"ל אישרו מאוחר יותר כי 2 רקטות ששוגרו מעזה, נפלו בעומק הים מול חופי תל אביב | בצבא שוקלים כיצד להגיב | בארגוני הטרור ברצועה שיגרו הודעה הבוקר ולפיה הירי לא היה מתוכנן, אלא כתוצאה ממזג האוויר

תקלה? שתי רקטות נפלו מול חופי תל אביב; בצה"ל בוחנים תגובה
שיגור רקטות מעזה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שתי רקטות ששוגרו הבוקר (שבת) מרצועת עזה, נפלו בעומק הים, מול חופי תל אביב. מצה"ל נמסר כי לא היה צורך להפעיל אזעקה, שכן הרקטות לא סיכנו אזרחים. 

השיגורים התבצעו מעט לפני השעה 07:00 בבוקר וזמן קצר לאחר מכן החלו לדווח תושבים באזור גוש דן על פיצוץ שנשמע. במשטרה מיהרו להרגיע את הציבור המבוהל ומסרו כי לא היו נפגעים. "במשטרת ישראל התקבלו דיווחים על שמיעת פיצוץ בעומק הים מול חופי ת"א. לא דווח על נזק או נפגעים", נאמר בהודעת המשטרה.

בצבא, כאמור, עדכנו כי לא הופעלה אזעקה באזור גוש דן, זאת בהתאם למדיניות. מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי "מוקדם יותר הבוקר זוהו שני שיגורים מרצועת עזה לים התיכון אשר נפלו מול חופי גוש דן". בצבא הוסיפו כי בהתאם למדיניות לא הופעלה התרעה ולא בוצעו יירוטים.

לפי שעה בצה"ל טרם החליטו האם לתקוף בתגובה לשיגורים. בארגוני הטרור ברצועה שיגרו הבוקר הודעה ולפיה הירי לא היה מתוכנן, וכי הרקטות שוגרו כתוצאה ממזג האוויר הסוער. בשעות האחרונות קיימו בכירי צה"ל הערכת מצב, כשבסיומן תתקבל החלטה האם וכיצד להגיב לירי החריג.

מוקדם יותר השבוע פתח צלף פלסטיני באש לעבר עובדים ישראלים בגבול רצועת עזה. כתוצאה מהירי, נפצע אחד העובדים באורח קל. הפצוע, שנפגע מרגלו, פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה לירי, צה"ל תקף עמדות של ארגון חמאס. בעזה דיווחו כי שלושה בני אדם נפצעו.

האירוע החריג התרחש בין נחל עוז לעלומים. בהודעת משרד הביטחון נאמר כי מדובר בעובד של חברה אזרחית מטעם משרד הביטחון שביצע עבודות אחזקה במכשול הביטחוני סביב רצועת עזה. "הוא נפצע קל ברגלו, קיבל טיפול בשטח ויפונה בהמשך לבית החולים ברזילאי באשקלון", נמסר.

 

עזה שיגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד