כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ברע"מ טרם החליטו

לקראת פקיעת החוק: קשיים בחקיקת חוק הגיוס

בסוף השבוע יפוג חוק הגיוס שמעניק הסדר "תורתו אומנותו" לבחורי הישיבות ומאותו רגע יחול חוק גיוס על אלפי בני הישיבות. בלשכת גנץ מבקשים להעביר השבוע את החוק ועושים לצורך כך מאמצים, אך לא נראה כי ישיגו את הרוב הדרוש, כשברקע דבריו של יו"ר רע"מ על שת"פ אפשרי עם החרדים

לקראת פקיעת החוק: קשיים בחקיקת חוק הגיוס
מנסור עבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ביום חמישי הקרוב צפוי חוק הגיוס המקנה הסדר תורתו אומנותו לפקוע, ומאותו רגע יחול חוק גיוס חובה לכל בן 18, מה שמעמיד את אלפי תלמידי הישיבות בסכנת גיוס ובסיבוך מעמד "בן ישיבה". בקואליציה מתקשים לחוקק חוק גיוס חדש.

לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם עם הקמת הממשלה הנוכחית, יש לחוקק את חוק הגיוס תוך 90 ימים - שחלפו להם זה מכבר. בקואליציה דחו תחילה את חקיקת החוק וכעת מתקשים להשיג לו את הרוב הדרוש.

עבאס ל'בחדרי': "רוצה שת"פ גם בחוק הגיוס - מדברים על זה"

בתקופה האחרונה חוק הגיוס היה על סדר יומה של הכנסת לקראת העברתו בקריאה ראשונה, אלא ששבוע אחר שבוע הוא הוסר מסדר היום, כל פעם באמתלה אחרת, כאשר הבעיה האמיתית היא הקושי לגייס את סיעת רע"מ לתמוך בחוק.

בלשכת שר הביטחון מבקשים להעביר השבוע את החוק בקריאה ראשונה ובלשכתו מובילים את המשימה בגיוס הרוב כל המהלת הקואליציה, לפי שעה לא נראה שיבקשו שוב דחייה מבג"צ, שרמז מספר פעמים כי לא יאשר דחייה נוספת בחוק.

כאמור, במרכז הפלונטר קשיים לגיס את תמיכת סיעת רע"מ, כאשר בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ מבהירים ראשי רע"מ: היו"ר מנסור עבאס ויו"ר הסיעה וואליד טאה, כי טרם התגבשה עמדתם הסיעתית.

בסיעה הערבית מבקשים להעביר קודם את חוק החשמל שמצוי אך הוא בקשיים מול ימינה, זאת מלבד קשיים שלהם לתמוך בחור העוסק בנושא צבא וביטחון כפי שנהרו בעבר, נזכיר כי בריאיון שהעניק היו"ר עבאס ל 'בחדרי חרדים' הוא חשף כי מתנהלות שיחות מול הסיעות החרדיות גם בנושא חוק הגיוס.

חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד