כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעצרם הוארך

אב ובנו חשודים בהצתה בשכונה החרדית: "פגיעה בביטחון הציבור"

המשטרה עצרה שני ערבים, אב ובנו תושבי לוד, בחשד למעורבות בהצתת לובי בניין מגורים בשכונה החרדית 'אחיסמך'. בית המשפט האריך את מעצרם | במשטרה בודקים קשר לניסיון הצתת רכב זמן קצר קודם לכן בעיר. השניים הכחישו קשר להצתה | כל הפרטים

אב ובנו חשודים בהצתה בשכונה החרדית: "פגיעה בביטחון הציבור"
ההצתה בלוד צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט האריך הערב (מוצ"ש) את מעצרם של החשודים במעורבות בהצתת לובי הבניין בשכונת אחיסמך החרדית בעיר לוד. החשודים, ווהאל וואליד סמאדה, אב ובנו תושבי העיר בשנות העשרים והחמישים לחייהם, ישהו במעצר עד ליום שני הקרוב, לאחר שהשופטת הדס רוזנברג שיינרט קבעה כי בשלב זה קיים חשד סביר נגד השניים. במשטרה בודקים האם הצתת רכב בלוד זמן קצר קודם לכן, קשור אף הוא לשני החשודים.

כפי שדווח מקדם יותר, צעיר ערבי הצית בליל שבת לובי בבניין מגורים בשכונה החרדית. בתיעוד ממצלמות האבטחה המותקנות בבניין, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה החשוד נכנס ויוצא מהמעלית, בה ככל הנראה הכין בקבוק תבערה - ואז השליך אותו לעבר ספה ועזב את המקום. לפי הודעת ראש העיר, יאיר רביבו, השב"כ מעורב בחקירת האירוע.

לוד: ערבי הצית לובי בניין בשכונה חרדית בליל שבת

שני החשודים הכחישו בחקירתם במשטרה כל קשר להצתה. הבן, בשנות העשרים לחייו, טען בחקירה כי היה ביפו בעת האירוע. "אמרתי שבשעת ההצתה הייתי בסופר", אמר בבית המשפט. "יש סרטון שהיינו בסופר עם השם של הסופר והכל, אני יכול להתקשר שיביאו את הסרטון, חבל שסתם אני אשב פה במעצר".

פרקליטם של החשודים אמר כי "אין כל בסיס ראייתי ולו ברמה של חשד סביר נגדם". לדבריו, "שני החשודים זועקים לחפותם. הם פשוט בהלם. הם לא יודעים על מה מדובר, אין להם שום קשר 15 להצתה. בדקו את הכול, אין שום אינדיקציה, אין שום בסיס".

בית המשפט, כאמור, האריך את מעצרם של השניים בשלושה ימים. "שוכנעתי כי קיים יסוד סביר לחשש ששחרורם המיידי של המשיבים, עלול להביא לפגיעה בביטחון הציבור או לשיבוש הליכי חקירה", כתבה השופטת בהחלטתה.

מוקדם יותר הערב שיגר ראש העיר יאיר רביבו הודעת חיזוק לדיירים: ראשית, מחזק אתכם באירוע החמור שאירע בליל שבת. הודות למצלמות הבניין, ולמצלמות העירייה שהותקנו רק החודש בשכונה, נתפס תוך מספר שעות החשוד במעשה והוא נמצא בחקירת משטרה. מדובר בתושב לוד ממוצא ערבי שגר במרכז העיר".

לדברי רביבו, "אין לו רקע פלילי או לאומני והכל נבדק. לפי מצלמות העירייה הוא הגיע עם רכב ישירות לבניין שלכם בלי להסתובב בשכונה וניכר שהוא מכיר את הבניין. אני מבקש מכל מי שיש לו מידע שיעביר מיד למשטרה. אפשר גם דרכי".

"ייתכן שמדובר על פועל שעשה עבודה ויש לו סכסוך וייתכן גם דבר אחר. גם השב"כ בתמונה. מבטיח לכם שכל אבן תיהפך עד שנדע מה קרה. אני רוצה להודות למשטרת לוד, למוקד המצלמות בעירייה שפעלו בנחישות ובמהירות שיא. תודה לכם על הערנות וב"ה שלא נגרם אסון כשכולם ישנים", הוסיף ראש העיר.

הצתה אחיסמך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד