כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"פרסומים פוגעניים אסורים"

דודי אמסלם תובע כמה גופי תקשורת ועיתונאים

חבר הכנסת דודי אמסלם תובע כמה גופי ואנשי תקשורת, בגין פרסום ציטוטים שנטען כי נאמרו על ידו, אך לא כן הם פני הדברים, לגרסתו. הוא דורש פיצוי שיעמוד על חצי מיליון שקלים

דודי אמסלם תובע כמה גופי תקשורת ועיתונאים
דוד אמסלם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת דודי אמסלם הגיש היום (ראשון) כתב תביעת נזיקין, לרבות לשון הרע, נגד מספר כלי תקשורת וכמה אישים, זאת בתגובה לכך שציטטו אותו לפני כחודש כמי שאמר שצריך "לכלוא את השמלאנים".

אמסלם הגיש היום את התביעה, באמצעות עורך הדין מוטי שמעון, נגד עיתון 'דה-מרקר' וקבוצת 'הארץ', כולל המו"ל עמוס שוקן, וכן סגן העורכת והכתב רותם שטרקמן, חדשות 12, המנכ"ל אבי וייס, עורך אולפן שישי, רון ירון והמגיש דני קושמרו, וכן עו"ד משה גורלי ועיתון 'כלכליסט', רונן צור, עו"ד קובי סודרי, אמיר אברהם השכל וג'ודי שלום ניר מוזס.

אמסלם דורש תשלום פיצוי כספי בסכום שיקבע בית המשפט הנכבד שיעמוד על 500,000 ש"ח. בנוסף הוא דורש צו המורה לנתבעים על פרסום של תיקון או הכחשה לדברים שהנתבעים הודו ו/או יודו שהנן לשון הרע ו/או מקצתם אינם אמת.

דרישה נוספת שמציג ח"כ אמסלם מ'הליכוד', היא צו איסור הפצה של עותקי הפרסומים של הנתבעים על התובע המכילים לשון הרע וצו המורה על החרמתם, וכן צו המורה לנתבעים לפרסם תיקון או הכחשה של לשון הרע וכן לפרסום פסק הדין שינתן כנגד הנתבעים וכנגד כל אחד מהם, כולו או מקצתו וזאת על חשבון הנתבעים, במקום, במידה ובדרך שיקבע בית המשפט הנכבד.

כן דורש הח"כ, לאשר פיצול סעדים, לחייב את הנתבעים בהוצאות התובע ובשכ"ט עו"ד בתוספת הפרשים כדין מיום מתן ההחלטה ו/או פסק הדין ועד ליום התשלום בפועל.

מטעמו של אמסלם נמסר: "הנתבעים לא עשו דבר להקטנת הנזק ו/או להפסקת מעשי העוולה אלא שאף הגבירו והוסיפו ועדיין מוסיפים ומפרסמים פרסומים פוגעניים אסורים כנגד התובע".

"גם מכתבי התראה ודרישה שנשלחו מטעם התובע אל הנתבעים לא הביאו את הנתבעים להפסיק מעשיהם האסורים וגם לא הביאום לפעול להקטנת הנזק אלא רק הביא את חלקם לפעול לניסיון לטשטוש ו/או העלמה ו/או הכבדה על תיעוד והבאת הראיות כניסיון לגרימת נזק ראייתי מובנה". כך אמסלם.

דודי אמסלם תביעת לשון הרע תביעת נזיקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד