י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"מגמה שמובילה הממשלה"

הרס במאחז, תושבים אזקו עצמם למתקן ברזל | תיעוד

שוטרים פשטו הבוקר על המאחז 'גבעת ציון' שבבנימין, בניסיון להרוס מבנים לא חוקיים | שני תושבים התבצרו ואזקו עצמם למתקן ברזל | בגבעה תקפו את הממשלה: "בנט, שקד אורבך אחראים לשליחת כוחות ההרס הבוקר, כחלק ממגמה שמובילה הממשלה שמטרתה הקמת מדינה פלסטינית בשטח"

הרס במאחז, תושבים אזקו עצמם למתקן ברזל | תיעוד
הפינוי במאחז גבעת ציון צילום: באדיבות המצלם

תושבים במאחז 'גבעת ציון' שבבנימין אזקו את עצמם הבוקר (שני) במהלך פינוי של הגבעה ע"י המנהל האזרחי וכוחות גדולים של המשטרה. לפי דיווח של התושבים, עשרות שוטרים לצד כלי הריסה פשטו על הגבעה בניסיון להרוס מבנים לא חוקיים.

ב'גבעת ציון' מתגוררות שתי משפחות וגרעין של בחורים, אשר מפעילים במקום בית מדרש. במסגרת הניסיון למנוע את ההריסה, שני תושבים כבלו את עצמם במתקן ברזל במטרה לעכב את הפינוי ולהקשות על הכוחות. לפי הדיווחים מהמקום, לפחות נערים נעצרו.

במאחז מציינים כי מדובר בהרס השישי בהתיישבות בחודש האחרון, "דבר שמהווה עליה חדה ביותר ומצביע על שינוי מדיניות הממשלה בנושא".

גורמים בגבעה תקפו בחריפות את ההרס: "נפתלי בנט, איילת שקד וניר אורבך הם האחראים לשליחת כוחות ההרס הבוקר, כחלק ממגמה שמובילה הממשלה שמטרתה הקמת מדינה פלסטינית בשטח".

"מסביבנו פזורים מאות בתים ערבים שנבנו בצורה בלתי חוקית, אך בנט ושקד בוחרים להרוס דווקא ליהודים. יש כעת מערכה אמיתית על יהודה ושומרון, אך איננו מתכוונים לוותר ונמשיך להיאבק על עתיד ארץ ישראל", הוסיפו.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "תאוות ההרס של בנט גנץ להרוס מאחזים לא נגמרת. זו אותה ממשלת ישראל שלא הורסת בנגב, ומעבירה חוק חשמל לפורעי החוק. הממשלה גיבורה רק על יהודים".

פינוי מאחז 'גבעת ציון'

פינוי מאחזים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד