כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
המאבטחים נחקרו

ספרי התורה נגנבו מבית כנסת בתל אביב - ואותרו במבנה באשדוד

ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת של העדה הפרסית, שבו מתבצעות עבודות לקראת פינויו מהמקום, הוחזרו ע"י המשטרה | החשוד במעשה נתפס ומעצרו הוארך

ספרי התורה נגנבו מבית כנסת בתל אביב - ואותרו במבנה באשדוד
ספרי התורה הגנובים צילום: דוברות המשטרה

המשטרה השיבה מספר ספרי תורה שנגנבו בשבוע שעבר מבית כנסת בשכונת תל כביר שבדרום תל אביב. הספרים נגנבו למרות שבבית הכנסת היו, לכאורה, מאבטחים מטעם עיריית תל אביב.

הגניבה בוצעה מבית הכנסת של העדה הפרסית ברחוב דרך בן צבי בעיר. מהמשטרה נמסר כי "חקירה מאומצת של משטרת ישראל הובילה למציאת ספרי התורה שנגנבו בשבוע שעבר מבית הכנסת ולמעצר חשוד בגניבה".

חוקרי היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב יפתח ביצעו מספר פעולות חקירה מגוונות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים אשר הובילו למציאת ספרי התורה. השוטרים איתרו במבנה באשדוד את הספרים ובתוך כך עצרו חשוד במעורבות ביצוע המעשים - תושב יפו בן 29.

בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה נעתר היום בית משפט השלום בתל אביב לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו עד ליום שלישי.

בסביבת מתפללי בית הכנסת, שבימים אלו מתבצעות בו עבודות לקראת פינויו מהמקום, מתחו ביקורת על כך שספרי התורה נגנבו "תחת אפם" של המאבטחים שהוצבו ע"י העירייה.

מעיריית תל אביב נמסר בשבוע שעבר כי "אי אפשר שלא להזדעזע מהתמונות. העירייה הציבה בימים האחרונים שמירה במקום. לנוכח הפריצה שארעה, הגישה העירייה תלונה במשטרה, אשר חוקרת גם את השומרים.

"לגבי עצם הפינוי", הוסיפו בעירייה, "מדובר במבנה ששכן בשטח המיועד לציבור כחלק מפארק, כשהשטח הוחזק ונבנה שלא כדין ובכל מקרה לא מדובר בהריסת המבנה אלא בפינויו בשלב זה, כפי שקבע בית המשפט. יודגש כי העירייה מנהלת ניסיונות לפינויים במקום כבר מעל 20 שנה ובשום שלב לא הגיע גורם מטעם בית הכנסת וטען לבעלות על השטח מלבד מר גולן אשר החזיק בשטח שלא כדין. בכל מקרה, בית המשפט ביקש את התייחסות העירייה לטענות ועד אז לא יבוצע כל פינוי".

ספרי תורה גניבה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד