כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צעד מקומם

כמה נשלם? בדרך לגל התייקרות בתרופות

לאחר גל התייקרויות במוצרי מזון וצריכה, כעת העלאת המחירים מגיעה גם אל התרופות הנפוצות שבכל בית בישראל • האבסורד: משרד הבריאות אישר את התייקרותן של כ-60 תרופות ללא מרשם. בקרוב יתעדכן מחיריהן | מה הן התרופות וכמה הן יעלו לנו?

כמה נשלם? בדרך לגל התייקרות בתרופות
אופטלגין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גל ההתייקרויות במשק הישראלי לא פוסח גם על התחום הרפואי-בריאותי, כשהערב (חמישי) מתפרסם כי עשרות תרופות צפויות להתייקר - וזאת באישורו של משרד הבריאות.

על פי הדיווח של יולן כהן ב'חדשות 12', משרד הבריאות אישר את התייקרותן של לא פחות מ-60 תרופות ללא מרשם - וכבר בזמן הקרוב צפוי להתעדכן המחיר הרשמי שלהן.

אחת החברות שהתרופות שהיא מייצרת יעלו היא 'טבע', שהגישה בקשה למשרד הבריאות להעלות את המחיר המרבי לצרכן לאופטלגין - משכך כאבים נפוץ במיוחד בארץ.

מחירו של אופטלגין קטן (21 קפסולות) צפוי לזנק מ-22.5 שקלים ל-25.5 שקלים. מחירו של אופטלגין גדול (50 קפסולות) צפוי לעלות מ-49.5 שקלים ל-55.5 שקלים.

גם חברת התרופות 'לייף' מבית סופר-פארם, צפויה להעלות את מחירי משכך הכאבים שלה - 'פראמול'. לפי המחירון העדכני של משרד הבריאות, מחירו של פראמול (50 כדורים) צפוי לעלות מ-25 שקלים ל-28 שקלים.

מחיר פראמול טרגט (להקלה במיגרנה) צפוי לעלות מ-46.5 שקלים ל-48.66 שקלים. גם מחירו של סירופ קאפקס להקלה בשיעול של חברת לייף צפוי לעלות - מ-32.5 שקלים ל-35 שקלים.

בנוסף - גם חברת 'מגאפארם' הודיעה על זינוק משמעותי של מחיר התרופה 'לבולק' - להקלה במערכת העיכול. המוצר צפוי לעלות בקרוב מ-46.5 ל-65.5. מדובר בזינוק של 19 שקלים.

מחברת 'טבע' נמסר: "טבע מעדכנת את מחיר תכשיר אופטלגין בפרזנטציה של קפליות בלבד, ואף זאת בשיעור מינימלי. מחיר אופטלגין בפרזנטציות של טבליות וטיפות נותר ללא שינוי. יתר על כן, התכשיר כלול בסל התרופות, ולכן ניתן לרכישה בבתי המרקחת של הקופות במחיר מוזל. יודגש, כי המחיר הסופי לצרכן, כפי שמתבקש בפועל, נקבע על ידי בית המרקחת – בהתאם למחירון תרופות ללא מרשם, המאושר על ידי משרד הבריאות".

מחברת 'לייף' נמסר: "אין בכוונתנו להעלות מחירים על אף תרופה, ולא נעשתה כל פנייה בנושא בבקשה למשרד הבריאות. התרופות של לייף נמכרות בקביעות במחיר נמוך ממחיר המחירון המפוקח. כך לדוגמה, 500 קפליות פראמול לייף נמכרות ב-28 שקלים לעומת אקמול בכמות זהה שנמכר ב-40 שקלים. לצד זאת, גורמים ברשת אישרו כי לפני קרוב לשנה עודכן מחירן של 3 תרופות מתוך עשרות התרופות של לייף".

מחברת 'מגאפארם' נמסר: "השינוי המבוקש הינו למחיר הרשמי של משרד הבריאות ותואם מול משרד הבריאות. אנו קשורים בחוזים עם יצרנים בחו"ל שמחייבים אותנו להתאים את המחיר הרשמי למחירים הבין-לאומיים. המחיר לקופות החולים לא עלה".

ממשרד הבריאות נמסר: "במהלך התקופה הוגשו מעל 60 בקשות להעלאת מחיר מחברות שונות. מרביתן נדחו, ועבור מספר מועט של תכשירים, ביניהם אלו המופיעים בשאלתך, בוצעו העלאות בהתאם להוראות חוק פיקוח מחירים ונוהל הערעור עבור תכשירים ללא מרשם".

משרד הבריאות התייקרות חברות תרופות טבע תרופות תרופות בישראל תרופות ללא מרשם אופטלגין סופר פארם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד