כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דרמה בשכונה החרדית • תיעוד

לכודים חולצו מהבניין הבוער: "דיירים זעקו לעזרה"

דיירים שנלכדו בבניין מגורים, בו פרצה שריפה בעיר בית שמש, חולצו ע"י לוחמי האש. חלקם נפגעו משאיפת עשן וטופלו במקום | כוחות כיבוי גדולים, בסיוע מנוף גבהים, פעלו בזירה | תיעוד

לכודים חולצו מהבניין הבוער: "דיירים זעקו לעזרה"
שריפה בבית שמש צילום: צוות הצלה

כוחות כיבוי פעלו הערב (ראשון) בשריפה שפרצה בבניין מגורים בבית שמש, ולפי הדיווחים נלכדו בו מספר לא ידוע של דיירים. האש התלקחה בקומה הראשונה בבניין בן 7 קומות ברחוב נהר הירדן. מספר דיירים שיצאו מהבנין טופלו במקום ע"י כוחות ההצלה. מכבאות והצלה נמסר כי הושגה שליטה על אש וכי כל הדיירים פונו.

מוקדם יותר דיווח ארגון 'צוות הצלה' שמתנדביו פעלו בזירה, כי "לפי דיווח ראשוני, במקום לכודים עשרות דיירים הזועקים לעזרה עקב עשן סמיך שהתפשט לקומות העליונות".

השריפה פרצה מעט לפני השעה 20:00 בערב. זמן קצר לאחר מכן התקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי של כבאות ירושלים על שריפה ודאית בבנין. 5 צוותי כיבוי והצלה וצוות מנוף מתחנת בית שמש בפיקודו של מת"ח בית שמש ראובן יצחק פעלו במקום.

צילום: איחוד הצלה בית שמש

חלק מהלכודים חולצו באמצעות מנוף שהובא גם הוא על מנת לסייע בפעולות החילוץ. מעט אחרי השעה 20:30 הושגה שליטה באש. עד כה לא ידוע על נפגעים אך נזק כבד נגרם לרכוש. "בשעה זו עורכים לוחמי האש סריקות אחרונות כדי לוודא כי אין לכודים או נפגעים במקום וכן לאוורור חלל הבית מעשן וגזים רעילים", נמסר בהודעת הכבאות.

אברהם שרר מתנדב 'צוות הצלה' שהגיע למקום תוך זמן קצר מסר: "בחלונות הבתים ובמרפסות עמדו הורים וילדים שזעקו לעזרה, כשסביבם ענן עשן סמיך. דיווחתי בקשר למוקד מד"א כי במקום ישנם לכודים וביקשתי סיוע נוסף".

שלום שטרנגולד ויהודה זיכרמן מתנדבי 'צוות הצלה' מוסיפים: "סייענו בחילוצם של לכודים רבים שלא יכלו לצאת לחדר המדרגות, עקב העשן הסמיך. החילוץ התבצע בתחילתו באמצעות סולמות ממרפסות הבתים. הקמנו נקודת ריכוז לכל הילדים שחלקם היו בבגדי לילה באמבולנס של ארגון 'עזרת אחים'. שם ערכנו רישום של הילדים שנמצאו, וכל ההורים הופנו לנקודה זו, שם קיבלו ממתקים ושתיה. לשמחתנו הסתיים האירוע ללא נפגעים בנפש, למעט שישה שסבלו מקשיי נשימה קלים עקב שאיפת עשן, שנבדקו במקום ע"י פארמדיק מד"א ולא נזקקו לפינוי לבית חולים".

שריפה בבניין בית שמש נהר הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד