ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"תופעות קשות ומבישות"

אלף מורים דורשים מבנט להקים פורום חירום

אלף אנשי חינוך שיגרו מכתב לראש הממשלה, שר החוץ ושרת החינוך לאור המצב הקשה של מערכת החינוך: "מצבה של מערכת החינוך הגיע לשיאים של שפל חסר תקדים" | הם דורשים הקמה מיידית של פורום חירום

אלף מורים דורשים מבנט להקים פורום חירום
אילוסטרציה צילום: משרד החינוך

בעקבות הכשלים במערכת, אלפי מורים, מנהלים ויועצים חינוכיים שלחו מכתב לראש הממשלה בנט בו דרשו שיפעל לשיפור מערכת החינוך והקמת פורום חירום באופן מיידי. כך דווח ב"ידיעות אחרונות".

אלף אנשי חינוך חתמו על עצומה, ששלחו אתמול לראש הממשלה נפתלי בנט, לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ולשרת החינוך יפעת שאשא־ביטון ובה קראו להקים פורום חירום לטיפול במשבר החינוך, לפני שיהיה מאוחר.

"מצבה של מערכת החינוך הגיע לשיאים של שפל חסר תקדים", כתבו. "מזה שנים שהמערכת לוקה בסטגנציה ונמצאת בקריסה מתמשכת. ממשלות ישראל כולן, בזו אחר זו, מסיטות מבט וטומנות את ראשן בחול".

"התקופה האחרונה מציפה ביתר שאת תופעות קשות, מבישות וחסרות תקדים בהן אנשי ונשות חינוך מופקרים ונזנחים, תלמידים ותלמידות לא מקבלים מענים בסיסיים, גנים ובתי ספר נותרים ללא כוח אדם, ומנהלי ומנהלות מוסדות חינוך מתמודדים לבדם עם אינסוף קשיים וחוליים של המערכת, ואין מושיע".

הם התריעו מפני גל של מורות וגננות שנוטשות את המקצוע, עקב עומסים רגשיים ונפשיים שהובילו לאפיסת כוחות. בנוסף הם הזכירו את המחסור משווע בכוח אדם על רקע מכת הבידודים.

לסיום, קראו להקים פורום לאומי שימצא פתרונות להתמודדות עם המצב בעתיד הקרוב והרחוק, כדי להתמודד עם המשבר.

נפתלי בנט פורום חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד