כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
לילה מתוח

צה"ל תקף בסוריה, אזעקות הופעלו בצפון השומרון ובוואדי ערה

אירוע חריג: תושבים בשורה של יישובים בשומרון ובוואדי ערה התעוררו הלילה בשל אזעקה שנשמעה, בעקבות טיל סורי שחדר לשטח ישראל והתפוצץ בעודו באוויר | הטיל נורה לעבר מטוסי חיל האוויר, שלפי כלי תקשורת בסוריה תקפו במדינה | בתגובה לירי: צה"ל תקף עמדות נ"מ

צה"ל בגבול סוריה, ארכיון
צה"ל בגבול סוריה, ארכיון צילום: דוד כהן//פלאש 90

אזעקות עולות ויורדות הופעלו הלילה (בין שלישי לרביעי) בכמה יישובים בצפון השומרון ובוואדי ערה, בשל טיל נ"מ ששוגר מסוריה לשטח ישראל. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. בצה"ל הבהירו כי לא בוצע יירוט מאחר ולא היה בכך צורך.

תושבים בכמה ערים באזור השרון והקריות דיווחו על שמיעת פיצוצים. יצויין כי מדובר באירוע חריג, במהלכו טיל שמשוגר נגד מטוסים ישראלים בשמי סוריה חוצה לשטח ישראל.

לפי צה"ל, הטיל ששוגר לא היווה סכנה. "זוהה שיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל. הטיל התפוצץ באוויר ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל", נאמר בהודעת הצבא.

האזעקות נשמעו בשעה שבסוריה דיווחו כלי התקשורת על תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק. לפי הערכה, היעד היה מטרות של גורמים איראניים הפועלים בסוריה.

לפי הודעת הצבא הסורי, התקיפה האווירית הישראלית התרחשה לאחר חצות מכיוון ביירות. בהמשך, כרבע שעה לאחר מכן, שיגרה ישראל טילי קרקע-קרקע מאזור הגולן לעבר כמה עמדות באזור דמשק. עוד נמסר כי מערכות הנ"מ הסוריות יירטו את הטילים והפילו את חלקם.

בעקבות שיגור הטיל נגד מטוסים הלילה, צה"ל תקף מטרות טק"א בסוריה. בין המטרות שנתקפו: מכ"ם סורי, וסוללות נ״מ ששיגרו טילים לעבר מטוסי חיל האוויר. "צה"ל ימשיך לשמור על הגנת שמי מדינת ישראל וביטחונה", מסר דובר צה"ל.

בתוך כך, מזכ"ל ארגון חזבאללה, חסן נסראללה, התראיין אמש לערוץ איראני והתייחס לתקיפות שיוחסו לישראל בלבנון ובסוריה. נסראללה אמר כי חזבאללה מפעיל נשק הגנה אווירית שמניב לדבריו לתוצאות מצוינות. "במהלך השנתיים האחרונות, מאז שהתחלנו את זה, אני יכול לומר שהתנועה הישראלית נסוגה באופן משמעותי מאוד באזור הבקעה, שהמזל"טים היו מגיעים אליו באופן יומי", טען נסראללה. "כעת עובר חודש או חודשיים שלא מגיע מזל"ט אחד. אין לזה אח ורע מאז שהתחילה ישראל לשלוח מזל"טים ללבנון".

ישראל סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד