י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לא מאמינים בתוכנית הכלכלית

רוב הישראלים: קנינו פחות מזון; הממשלה אשמה

סקר חדש מעלה כי רוב הישראלים קיצצו בחודשים האחרונים בחימום הבית ובקניית מזון בעקבות עליות המחירים ויוקר המחייה. כ-60% לא מאמינים בתוכנית הכלכלית שהציגו בממשלה | יותר ממחצית המשיבים: הממשלה אחראית לעליות המחירים | הנתונים המלאים

רוב הישראלים: קנינו פחות מזון; הממשלה אשמה
ארנק ריק צילום: pixabay

יוקר המחייה וגל ההתייקרויות מקשים על חיי היום-יום. רוב הישראלים טוענים כי נאלצו לקצץ בהוצאות נצרכות, ומייחסים את האחריות לכך לממשלה בישראל.

על פי סקר תנועת "דרור ישראל" שהתפרסם ב'ישראל היום', כחמישים אחוז מהישראלים נאלצו לקצץ בחימום הבית בחורף האחרון, ו־46% העידו כי קנו פחות מוצרי מזון בתקופה האחרונה.

יותר מ-37 אחוזים מהנשאלים בחרו לקצץ בהוצאות על בילוי ופנאי, וכארבעים אחוזים קיצצו בהוצאות על טיפולים רפואיים לא דחופים. 60% מהנשאלים אמרו כי חבילת הצעדים שהממשלה הציגה לפני שבוע לא תקל את יוקר המחיה, לעומת 31% שחושבים שהיא תקל במידה מעטה.

יותר ממחצית מהנשאלים, 51.1%, רואים בממשלה כאחראית לעליית המחירים, ורק 16.6% חושבים שהה סיבה לגל ההתייקרויות היא היעדר תחרות. 12% מאשימים את יצרני המזון ואת רשתות השיווק, והשמונה אחוזים אמרו כי הציבור אחראי למצב.

פסח האוספטר, רכז תנועת "דרור ישראל": "הפערים הכלכליים הם האיום החמור ביותר על עצם קיומה של החברה הישראלית. המושג 'צדק חברתי' לא היה רק סיסמה בתולדות העם היהודי, ומי שאינו מבין זאת מסכן את עצם קיומנו". הסקר, שבוצע השבוע על ידי חברת "מדגם", כלל יותר מ-500 משתתפים שנשאלו על התקופה הנוכחית בהשוואה לזו שקדמה לגל ההתייקרויות.

יוקר המחייה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד