י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
דרך שגרירי האו"ם

המסר שהועבר: ממשל ביידן מאוכזב מתגובת ממשלת בנט-לפיד

פקידים ישראלים בכירים מספרים כי שגרירת ארה"ב באו"ם העבירה לשגריר ישראל מסר מממשל ביידן, על כך שהוא מאוכזב מהתגובה הישראלית הרפה על הפלישה הרוסית לאוקראינה. משרד החוץ: "שותפינו מודעים היטב למערכת השיקולים שלנו"

המסר שהועבר: ממשל ביידן מאוכזב מתגובת ממשלת בנט-לפיד
בנט ולפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשל ביידן מאוכזב מהתגובה הישראלית על הפלישה הרוסית לאוקראינה, כך דווח הערב (ראשון) ב'וואלה'. המסר הועבר דרך שגרירי המדינות באיחוד האומות המאוחדות.

על פי הדיווח, פקידים ישראלים בכירים מספרים ששגרירת ארה"ב באו"ם הביעה מחאה בפני שגריר ישראל גלעד ארדן על כך שישראל סירבה לגבות את הצעת ההחלטה שארה"ב הביאה להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי בלילה לגינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה.

לפני כשבוע פנתה ארצות הברית לישראל ולעוד כמה מדינות בבקשה שיהיו חתומות על הצעת ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם נגד רוסיה. שכן ישראל אינה חברה במועצה. ישראל לא נתנה תשובה ברורה לאמריקנים עד יום שישי בחצות כאשר הדיון במועצת הביטחון החל.

בעקבות כך, שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד העבירה מסר לשגריר ישראל גלעד ארדן ולפיה ממשל ביידן מאוכזב מהתנהלותה של ישראל.

במשלחת האמריקנית לאו"ם אמרו כי אינם מתייחסים לתוכן של שיחות דיפלומטיות. ממשרד החוץ נמסר: "אנחנו מקיימים שיח עם האמריקנים במגוון רחב של ערוצים ובקשת רחבה של זוויות על הסוגייה האוקראינית, והשורה התחתונה שלנו היא ששותפינו מודעים היטב למערכת השיקולים שלנו".

ג'ו ביידן ממשלת בנט לפיד מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד