ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
דקירה בכפר הפלסטיני

פעם שנייה ביממה: חשד לפיגוע סמוך לירושלים

שני אירועי דקירה בתוך יממה סמוך לירושלים: ישראלי נוסף נדקר הבוקר בכפר חיזמא, נבדק האם מדובר בפיגוע לאומני

פעם שנייה ביממה: חשד לפיגוע סמוך לירושלים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראלי נפצע הבוקר (חמישי) באורח בינוני כתוצאה מדקירה בכפר בכפר חיזמא הסמוך לירושלים. נבדק האם מדובר בפיגוע לאומני. מדובר בפעם בתקרית שנייה בתוך יממה בתוך הכפר הפסלטיני. אתמול נדקר יהודי נוסף כשנכנס לבית עסק בכפר.

ממד"א נמסר כי הפצוע הגיע עצמאית למחסום וכי חובשים ופראמדיקים של מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק, גבר כבן 40 במצב בינוני יציב, עם פציעה חודרת.

מדובר צה"ל נמסר כי "אתמול בשעות אחר הצהריים, הגיע אזרח ישראלי למחסום חיזמא שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", עם פצעים בפלג גופו העליון וטען כי נדקר בעת ששהה בכפר חיזמא. האזרח פונה על ידי מד"א לטיפול רפואי בבית החולים.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי האזרח נכנס לחנות בכפר, הותקף מאחור ונדקר בפלג גופו העליון וזאת כפי שמסתמן על רקע לאומני.
כוחות צה״ל מנהלים מצוד אחר החשוד.

בנוסף, התקבל דיווח לפני זמן קצר על גבר נוסף שהגיע עם פצעי דקירה למחסום, האזרח פונה לבית החולים ופרטי האירוע בבדיקה. כוחות צה״ל מבצעים סריקות במרחב".

אמש, כאמור, נפצע תושב ירושלים כבן 48 באורח בינוני באירוע דקירה שאירע בכפר. במשטרה הודיעו כי הם בודקים האם מדובר בפיגוע לאומני או קטטה שהתפתחה על רקע סכסוך.

הנדקר הגיע מעט אחרי השעה 17:00 למחסום חיזמא כשהוא פצוע, ודיווח לכוחות הביטחון כי נדקר.

כוחות ההצלה שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים. ממד"א נמסר כי התקבל דיווח על גבר שנפצע כשהותקף בחיזמא , והובא לכיכר הסמוכה לכפר בליווי כוח רפואי של צה"ל. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק, גבר כבן 48 במצב בינוני יציב, עם פציעה חודרת", נמסר.

מאוחר יותר הודיעה המועצה האזורית בנימין כי הרקע לדקירת היהודי הוא לאומני ומדובר בפיגוע. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר: "במדיניות הממשלה הנוכחית, פגיעה ביהודים לא נחשבת למשהו שיש למגר ולהילחם בו. כשמפנים את המוטיבציה למאבק ביהודים ומתיישבים, שוכחים מי הוא האוייב האמיתי ומאבדים את צדקת הדרך כדי להילחם בו".

היום יוביל ראש המועצה הפגנת מחאה על המצב הבטחוני בצומת מעלה לבונה צפון בשעה 18:30, בדרישה להשבה מיידית של הבטחון באזור.

חיזמא פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד