ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
הולכים בין הטיפות

הבקשה של ממשל ביידן מישראל: "להכריע בין רע לטוב"

בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני ביקשו מישראל בשיחות שקטות לנקוט בקו ברור יותר בסוגיה, זאת למרות שבירושלים טוענים כי האמריקאים מכילים את הרגישות הישראלית | בבית הלבן אומרים שהם מבינים את האינטרסים הישראלים, אך מספרים שהם ביקשו הבהרות: "חשוב שישראל תהיה בצד הנכון"

הבקשה של ממשל ביידן מישראל: "להכריע בין רע לטוב"
הבית הלבן-הקרמלין צילום: Pixabay

מאז רוסיה פלשה לאוקראינה, ישראל מנסה ללכת בין הטיפות, ולשמור מצד אחד על הברית עם ארצות הברית ועם המערב אך גם לשמור על האינטרסים מול רוסיה בגבול הצפוני.

בלשכת ראש הממשלה ובמשרד החוץ טוענים מאז פרצה המלחמה כי ממשל ביידן מבין את הצורך הישראלי ללכת בין הטיפות בנושא אוקראינה ולאזן בין התגובה הפומבית לבין היחסים עם רוסיה והצורך להמשיך בתיאום הצבאי בסוריה.

אלא שהיום (חמישי) מדווח ב"וואלה" כי בכירים אמריקנים וישראלים מספרים שבכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני ביקשו מישראל בשיחות שקטות לנקוט בקו ברור יותר בסוגיה.

אלא שבכירים בבית הלבן מספרים אחרת, מצד אחד הם מודים כי הם מבינים את האינטרסים הישראלים המורכבים מול רוסיה בכל הנוגע לסוריה. עם זאת, הם מספרים כי לאחר הפלישה הם קיימו מדי יום שיחות עם בכירים ישראלים, בהן ביקשו מישראל להתייצב לצד ארצות הברית ונגד הפלישה.

"אמרנו לישראלים שזה רגע שבו צריך להכריע בין רע לטוב ושחשוב שישראל תהיה בצד הנכון של האירועים האלה", אמר בכיר בבית הלבן.

הבית הלבן ג'ו ביידן ישראל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד