ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
דרך האינטרנט של השכנים

מבני ברק: בת ה-93 העידה נגד הנאצית

מגדה רוזנבאום מבני ברק העידה במשך שעתיים נגד אירמגארד פורכאנר, מזכירה של מפקד מחנה הריכוז שטוטהוף, במהלך המשפט שמתנהל נגדה על פשעי מלחמה שביצעה בתקופת השואה | המקשר: "היא תיארה את סדר היום במחנה, העלתה זיכרונות ואת המראות שהיא הייתה עדה להם"

מבני ברק: בת ה-93 העידה נגד הנאצית
בית משפט צילום: FREEPIK

בימים אלו מתנהל באחד מבתי המשפט בגרמניה משפט נגד אירמגארד פורכאנר, מזכירה של מפקד מחנה הריכוז שטוטהוף, בו נרצחו עשרות אלפי יהודים.

אחת מהעדים שהעידו נגד פורכאנר היא מגדה רוזנבאום בת 96 מבני ברק, שהעידה במשך כשעתיים דרך הזום נגד הפושעת הנאצית.

איש המוסד לשעבר, אבנר אברהם, שקישר בין בית המשפט הגרמני לרוזנבאום וליווה אותה בזמן עדותה מול סוללת שופטים גרמניים, סיפר על המשפט.

"יומיים קודם לעדות עשינו טסט. אין לה אינטרנט. ביקשנו חיבור מהשכנה ומתחברים מנקודה מסוימת במטבח", הוא מספר ל"ערוץ 7". "היא הייתה חדה, ברורה ונרגשת. השופטים שאלו שאלות. במשך שעתיים, למעט עשר דקות להפסקה, אפשר לספר הרבה מאוד".

הוא המשיך ואמר, "היא תיארה את סדר היום במחנה, העלתה זיכרונות ואת המראות שהיא הייתה עדה להם. זה פותח מחדש את הפצעים וזו טלטלה רגשית עבורה ולכן הם נמנעים מלהתראיין".

אברהם אומר שהוא מעריך שהמשפט הסתיים השנה. "לא צריך לצפות שהיא תוכנס לכלא כפי שהיה עם השומר הנאצי, אבל החשיבות היא העלאת הנושא והטיפול הציבורי בו".

נאצים עדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד