כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
יצטרך לקבל החלטה

הדילמה של כהנא: הוועדה לאיתור המנכ"ל התכנסה שוב

ועדת האיתור לתפקיד בחירת מנכ"ל הרבנות התכנסה אמש באופן תמוה בפעם השלישית מאז הגשת השמות לשר כהנא. המועמד המועדף על כהנא, לא נכנס לרשימה - לאחר שקודם לכן ערער לנציבות אך נדחה. המועמד יהודה כהן, שהתעוררו לגביו ספקות, אושר שוב, אך חשש שאם יבחר מינויו ייפסל בבג"צ | כהנא יצטרך כנראה להחליט: מינוי של כהן או מינוי "נוח" לרבנים הראשיים

הדילמה של כהנא: הוועדה לאיתור המנכ"ל התכנסה שוב
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מינוי מנכ"ל לרבנות הראשית ממשיך להתמהמה: ועדת האיתור לתפקיד התכנסה אתמול (חמישי) פעם נוספת, ולפי שעה אין שינוי ברשימת המומלצים, כך שהשר כהנא ניצב בדילמה.

הוועדה התכנסה אמש באופן תמוה בפעם השלישית מאז הגישה לשר את רשימת המועמדים המומלצים, ודנה שוב לפי מעורים בנושא בעיקר בשני שמות שמועדפים על ידי כהנא ונוחים לו.

הוועדה דנה שוב בממלא המקום הנוכחי בתפקיד, הראל גולדברג, שמועדף על ידי כהנא, אך שוב לא הכניסה אותו לרשימה. גולדברג אף ערער לנציבות, אך הערעור נפסל.

גם במועמד יהודה כהן הוועדה דנה, לאחר שלא בדקה אותו כראוי, אך בינתיים היא אישרה אותו שוב. השר כהנא הצטרך להחליט את מי הוא ממנה לתפקיד שישפיע על הרפורמות שלו.

הפייבוריט שלו היה גולדברג, אבל הוא כאמור נפסל והנציבות לא תאפשר לו להשאיר אותו כזמני ליותר מידי זמן. המועמד השני, יהודה כהן, עלול להיפסל על ידי בג"צ, אך יתכן וכהנא יעדיף למנות אותו כדי למשוך זמן ואולי לפתוח אז ההליך מחדש.

אם לא הוא ימנה את כהן, הוא יצטרך להחליט בין המועמד של ש"ס, משה דגן, והמועמד החרד"לי, הרב הלל הורביץ, ששניהם נחשבים ל"נוחים" יותר לרבנים הראשים.

מתן כהנא מנכל הרבנות הרבנות הראשית הראל גולדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד