כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מזהירים ומאתגרים את פוטין

ארה"ב: "אם הסכסוך יגיע אלינו, אנחנו מוכנים לזה"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מזהיר את רוסיה. "נאט"ו תגן על כל סנטימטר משטחה", הוא גינה את המתקפה של מוסקבה על מפעל גרעיני אוקראיני 

ארה"ב: "אם הסכסוך יגיע אלינו, אנחנו מוכנים לזה"
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הזהיר את רוסיה כי נאט"ו "תגן על כל סנטימטר" משטחה מפני מתקפה רוסית, הפלישה הברברית של רוסיה לאוקראינה גרמה להצטברות אלפי חיילי נאט"ו ברחבי מזרח אירופה במאמץ לחזק את האזור. אלפי חיילים, מגובים בתמיכה אווירית וימית, נשלחו להגן על בעלות ברית ליד רוסיה ואוקראינה בתגובה להחלטת פוטין לפלוש.

בלינקן אמר כי הברית הצבאית תגן על כל בעלות בריתה ושטחה מפני מתקפה רוסית. "אנחנו לא מחפשים שום עימות. אבל אם הסכסוך יגיע אלינו, אנחנו מוכנים לזה ואנחנו נגן על כל סנטימטר משטח נאט"ו", אמר בלינקן, תוך שהוא מגנה את ההתקפות הרוסיות על אזרחים באוקראינה. 

ה'דיילי מייל' מדווח, כי בימים האחרונים הגיעו חיילים בריטים לאסטוניה, חיילים נורבגים נחתו בליטא כשהם מחזקים את האגף המזרחי של נאט"ו על רקע החשש שרוסיה לא תעצור באוקראינה ותפלוש גם למדינות ברית המועצות לשעבר.

ארה"ב חיזקה לאחרונה את האזור בכ-5,000 חיילים נוספים שנפרסו בפולין וברומניה. שתי מדינות נאט"ו חולקות גבול עם אוקראינה, שאינה חלק בנאט"ו.

בלינקן האשים את רוסיה ב"פזיזות" לאחר שחייליו של פוטין תקפו הלילה את תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה, וגרמו לשריפה שהשתוללה במשך שעות לפני שצוותי החירום הורשו בסופו של דבר לכבות אותה כאשר חיילים רוסים תפסו את המתחם.

למרבה המזל, אף אחד מששת הכורים של האתר לא ניזוק ישירות ורמות הקרינה נותרו תקינות. מוסקבה, כצפוי, ניסתה להכחיש אחריות למתקפה, ואמרה שכוחותיה הותקפו על ידי 'חבלנים' אוקראינים בזמן שסיירו במפעל, ולאחר מכן הציתו את הבניין בעצמם.

מזכ"ל נאט"ו, ג'ן סטולטנבורג, שנמצא היום בבריסל כדי להיפגש עם בעלות ברית נאט"ו, גינה את ההתקפות על כל התשתיות האזרחיות ואמר שהאש במפעל הגרעיני מגביר את הצורך לסיים את מלחמתו של פוטין בהקדם האפשרי.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד