כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
להביס את הסטיגמה

ללא מאמץ: השיטה שחשפה איך יורדים במשקל לטווח הארוך

בתקופת פורים ופסח חייבים לעלות במשקל? אם תשאלו את הזוג שראיינו - התשובה היא: בהחלט לא. על אף המאכלים המגרים שמבשל הבעל, הצליחו השניים לנצח את הסטיגמה ולהוריד במשקל ללא מאמץ, באמצעות השיטה שסחפה את המגזר החרדי והדתי וזאת דווקא - כשפעלו באופן נפרד…

ללא מאמץ: השיטה שחשפה איך יורדים במשקל לטווח הארוך
משמינים בפורים צילום: FREEPIK

תשאלו כמעט כל אדם חרדי בעל משקל יתר מהו הקושי הגדול ביותר בדרך לירידה במשקל, הוא יענה לכם - תקופת החגים.

מי שחווה את הקושי הזה על בשרו מדי שנה, הם הזוג חני ויהודה (שמות בדויים) שמדי חג התאכזבו לגלות כיצד כל פרויקט הדיאטות שהחלו נגנז בתוך ימים ספורים ואיך החגורה מתחילה ללחוץ על הבטן, בדרך לניקוב חור נוסף במורד רצועת העור.

השאירו פרטים בדרך לירידה במשקל ללא מאמץ>>>

"אני חושבת שכל חג היינו מעלים בין 2-3 קילו" משתפת חני בשיחה משותפת עם בעלה. "בעלי מכין מאכלים משובחים שקשה לקחת מהם ביס אחד בלבד…". "מודה באשמה", מגיב יהודה מיידית בחיוך.

מדי תקופה ניסו השניים תוכניות דיאטה למיניהן, אולם פעם זה היה החריימה שהביס אותם ופעם אחרת דווקא עוגת שוקולד נוטפת. "קשה לנהל דיאטה שדוגלת בנזירות ממאכלים. במיוחד שמגיעים אירועים, מסיבות וחגים, אז זה נעשה ממש משימה בלתי אפשרית".

העבודה הזוגית אינה מקלה על הירידה במשקל?

"זה פועל לשני הכיוונים", משיב יהודה. "זה אמנם מדרבן לעבוד בצורה משותפת, אך כשיש נפילה של אחד הצדדים, גם הצד השני נופל ואז גם שניכם עולים במשקל בצורה משותפת, כפי שקורה אצל זוגות רבים. וזה כמובן גם כואב ומאכזב יותר שזאת נפילה כפולה".

"אני חושבת גם שבעבודה זוגית, אתה מקבל כל הזמן אישור מבן הזוג.. 'מה, לא ניתן ביס אחד לעוגה?' 'לא נוסיף עוד קצת שמן לאורז?' וכל הזמן אתם מגיעים להסכמות משותפות על עוד חריגה ועוד חריגה, עד שהכל קורס", מספקת חני תובנה משלה.

לפני שנתיים, הגיעו בני הזוג קופרשטיין למצב של קושי בהתנהלות בעקבות השומן. כל פעולה קטנה ופשוטה הייתה כרוכה במאמץ רב  וכשאין הורה אחד בתפקוד מלא, נוצר קושי עצום בהתנהלות המשפחתית התקינה. בנקודה הזאת הבינו כי עליהם לקחת ברצינות יתירה את משימת הירידה במשקל. "זה היה בתחילת חודש אדר והבנו שתקופת חגים נוספת, עם עליית משקל נוספת כבר לא תבוא בחשבון", משתף יהודה. "פורים ופסח זאת תקופה ארוכה ונורא מתעתעת. כי גם אם הצלחת לשרוד איכשהו את הפורים, נוחתת עליך לפתע המהלומה של פסח וממנה כבר קשה לקום…"

והיה בזה גם אספקט חינוכי חשוב, כפי שמציינת חני. "מעבר לרצון שלך להיראות טוב ולנהל אורח חיים בריא, היו לנו כבר 3 ילדים ובמידה מסוימת מדובר גם בחינוך הדור הבא. זה חינוך גם לתזונה בריאה וגם לאיפוק ודחיית סיפוקים. זה ממש לא הולך כששני ההורים שמנים ובקושי מצליחים לתפקד".

אחר בחינת מספר אפשרויות, נרשמו הזוג לתכנית הירידה במשקל הפופולרית במגזר החרדי והדתי 'סלימפיט', המעניקה ליווי אישי של צוות מאמנים ומאמנות מיומנים. "הגענו למסקנה שהצרכים של כל אחד מאיתנו שונים. אמנם האינסטינקט הראשוני הוא לפעול באופן זוגי, אבל הבנו כי לכל אחד מאיתנו הרגלים שונים וקשיים שונים. לכן השיטה הזאת דיברה אלינו, דווקא בזה שהיא הפרידה כוחות בינינו".

 

אחר התאמה של מאמן ליהודה ומאמנת לחני, שניהם החלו בתהליך שלדבריהם הוכיח את עצמו באופן מיידי. "לי לקח קצת יותר זמן להיכנס ל'זון', אבל כבר תוך שבועיים ראיתי איך המספרים על המשקל מתחילים לרדת", מעיד יהודה ,וזה  מבלי להרגיש רעב כלל. 

"אני מצאתי חיבור מדהים עם המאמנת", מספרת חני. "היא לא אילצה אותי לוותר על המאכלים של יהודה, שזאת כבר הייתה נקודת התחלה מצוינת… היא הוכיחה לי כי ניתן לרדת במשקל ללא מאמץ וללא ויתור על מאכלים שתמיד אהבתי".

מה שהיה שונה מאוד מכל הדיאטות שעשינו בעבר,זה שההתמקדות היתה דווקא במה כן לאכול ,ולא  במה לא לאכול.

החשקים למתוקים ונשנושים פחתו בצורה דרסטית והתחושה היתה של שחרור.

יהודה מוסיף עוד בהקשר הזה. "זו הסיבה בגללה הצלחנו לשרוד את תקופת החגים ואף לרדת בה במשקל בצורה לא מבוטלת, כיוון שלא ניזרו אותנו מדברים שתמיד אהבנו ונהגנו לאכול ויש לזה משקל חשוב, תרתי משמע"...

אחר שצלחו את משוכת החגים, המשיכו הזוג קופרשטיין בתהליך הירידה במשקל והצליחו כך להשיל ממשקלם למעלה מ-15 ק"ג כל אחד! "הליווי האישי  והאכפתיות מעניק לך גמישות רבה בתהליך והוא ממש הוכיח את עצמו "אומרים שניהם. 

"אנו ממליצים לכל מי שניסה דיאטות רבות ללא הצלחה, שיצטרף למסלול של סלימפיט. זה קל הרבה יותר ממה שאתם חושבים".

לנו זה שינה את החיים ב"ה.


סלימפיט דיאטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד