כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כל העדכונים

נשיא אוקראינה קורא: צאו למתקפה | חוסל חבר המו"מ

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התבטא בשבת ואמר כי הסנקציות שהופעלו על מדינתו "שוות ערך להכרזת מלחמה" | מטוס רוסי הופל במהלך השבת והטייס נשבה | בית חולים שדה מישראל יוקם בעיר לבוב הגובלת בין אוקראינה לפולין | נשיא אוקראינה קורא לאזרחיו לצאת למתקפה

נשיא אוקראינה קורא: צאו למתקפה | חוסל חבר המו"מ
מטוס קרב רוסי שהופל צילום: צבא אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זועם על הסנקציות ואמר כי הן בגדר "הכרזת מלחמה", ולצד זאת טוען כי צבאו כמעט סיים את "השמדת מערכות ההגנה האווירית האוקראיניות".

לאחר דבריו של פוטין, מחלקת המדינה האמריקנית קראה שוב לאמריקאים לא לנסוע לרוסיה, תוך ציון כי מדובר ב"מתקפה בלתי מוצדקת של כוחות צבא רוסים באוקראינה", ו"הפוטנציאל להטרדה נגד אזרחי ארה"ב על ידי גורמי ביטחון של ממשלת רוסיה היא גדולה".

עוד בנושא:

במהלך השבת: בנט המריא לפגישה עם פוטין ומשם לגרמניה

הזיגזג של זלנסקי; סירב תחילה ולבסוף שוחח

היום קרא נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי לארה"ב לסייע בהקמת אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה במהלך שיחת זום עם מחוקקים אמריקאים, אך ארה"ב והמערב לא מוכנים לכך, כדי לא להחריף את המשבר מול רוסיה.

עדכונים:

23:58 > דיווח באתר הרוסי "איזבסטייה": מולדובה ורומניה יקימו "מסדרון ירוק" לפינוי של פליטים אוקראינים לאירופה - כך הודיעה ראשת ממשלת מולדובה נטליה גבריליצה. לדבריה של ראשת הממשלה, אזרחים אוקראינים רבים שהגיעו למולדובה, יעברו למדינות אחרות.

23:54 > דיווחים באוקראינה: קירייב היה סוכן מודיעין אוקראיני ונהרג ב"מבצע חשאי" עם עוד שני סוכנים; לשירות הביטחון היו עדויות ברורות לפיהן קירייב בגד במדינתו.

23:48 > דיווח באוקראינה: שירותי הביטחון ירו למוות בדניס קירייב, חבר בצוות המשא ומתן של אוקראינה, לאחר שהתנגד למעצר בחשד לבגידה.

23:41 > נשיא אוקראינה זלנסקי מודה לנשיאת הנציבות האירופית, פון דר ליין, על החלטתה לתת מיד זכויות תושבות לפליטים שנמלטים למדינות האיחוד: "יעזור להבטיח תנאי מחייה הוגנים לאוקראינים".

23:23 > משרד העלייה והקליטה החליט להכיר בעולי אוקראינה כעולים נמלטים מאזור קרבות וחירום, ויעניק להם מענק חד פעמי: כ-6,000 ש"ח לעולה בודד, כ-11,000 ש"ח לזוג וכ-15,000 ש"ח למשפחה.

23:01 > דיווח: פוטין הורה לממשלץו לגבש בתוך 48 רשימה של מדינות שהטילו סנקציות על רוסיה.

22:41 > דיווחים באוקראינה: דניס קירייב, נציג אוקראינה בצוות המו"מ בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס, חוסל בגלל שנחשד כמרגל רוסי.

22:15 > ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי ארה"ב מתכננת להבריח בחשאי את נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אם קייב תיפול לידי הרוסים.

22:13 > חברת החדשות 'בלומברג ניוז' תשהה זמנית את פעילות העיתונאים שלה ברוסיה, בדומה לצעדים שנקטו BBC ו-CNN.

22:09 > השפעת הסנקציות על האוליגרכים: משטרת איטליה השתלטה על יאכטה בבעלותו של אלכסיי מורדשוב, האיש העשיר ביותר ברוסיה. כך דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

22:00 > הכתב הצבאי של חדשות 12, ניר דבורי: ארה"ב שלחה רכבת אווירית לחמש את צבא אוקראינה. 14 מטוסי תובלה C-17 החלו לנחות בשדה תעופה בקרבת גבול פולין-אוקראינה. מביאים טילי נ"ט, נ"מ, משגרי רקטות ותחמושת בשווי 350 מיליון דולר.

21:53 > רשת CNN מדווחת מפי בכיר אמריקני שמזהיר כי רוסיה מתכננת להציב עוד 1,000 שכירי חרב באוקראינה בימים ובשבועות הקרובים. הגורם הזהיר כי מוסקבה עלולה "להפציץ ערים עד לכניעה, כלשונו.

21:47 > נשיא אוקראינה זלנסקי פנה לאזרחיו: "אזרחי אוקראינה, לכל הערים שאליהן האויב נכנס, צאו למתקפה".

21:35 > סבב שלישי של שיחות אוקראינה-רוסיה יתקיים ב-7 במרץ.

21:27 > חברת האופנה 'זארה' מצטרפת לחרם והודיעה שתסגור את כל 502 חנויותיה ברוסיה החל ממחר.

21:24 > ממשלת בריטניה: הצעת הפסקת אש של רוסיה בעיר מריופול הנצורה באוקראינה, הייתה כנראה ניסיון לתת לעצמה הזדמנות לארגן את כוחותיה למתקפה מחודשת.

21:15 > רשות האוכלוסין וההגירה: מאז פרוץ המלחמה ב-24.2 ועד היום הגיעו ארצה 1,830 זרים אוקראינים, מתוכם סורבה כניסתם של 86. ביממה האחרונה הגיעו 472 בני אדם, מתוכם 17 סורבו.

21:10 > ‏ביום רביעי היתה לשר זאב אלקין פגישה עם השגריר הרוסי בישראל. אחר כך השגריר האוקראיני ביקש פגישה דחופה ואלקין אירח אותו לסעודת ערב בשבת אצלו בבית. הנסיעה לטיסה בשבת היתה כל כך חשאית שאלקין חשש לעלות על מונית ונסע בעצמו מהבית לנתב"ג. כך דיווחה ליאור קינן ב'חדשות 13'.

20:55 > משרד החוץ ובית החולים שיבא תל השומר יקימו בית חולים שדה בעיר האוקראינית לבוב. כך לפי הדיווח ב'חדשות 12'.

20:46 > 13 אלף חדרים בבתי מלון נשכרו ע"י משרד העלייה והקליטה לטובת עולים מאוקראינה. כ-150 עולים שוהים אצל חברים ובני משפחה. כך דווח בגל"צ.

20:34 > דיווח אוקראיני: באזור צ'רניהיב, הצבא האוקראיני הביס את כוחות האויב, ועצרו את התקדמותו לעבר קייב. ציוד האויב נשרף, והכובשים נמלטו.

20:23 > חברת התעופה Aeroflot הגדולה ברוסיה מפסיקה טיסות בינלאומיות לכל מקום פרט לבלארוס.

20:07 > פולין: "לעולם לא נכיר בשינויים טריטוריאליים באוקראינה שנגרמו כתוצאה מהתוקפנות הרוסית", כך אומר שר החוץ הפולני.

20:00 > במהלך השבת, צבא אוקראינה הפיל מטוס רוסי בפאתי העיר צ'רניהיב שבצפון אוקראינה ושבו את הטייס ששרד.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד