ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
"מת למען עמו כגיבור"

ראש העיר נהרג מאש רוסית בעת חלוקת לחם ותרופות

ראש עיר נוסף באוקראינה מוצא את מותו במהלך 12 ימי הלחימה. מדובר בראש העיר גוסטומל שנורה למוות יחד עם שניים נוספים בעת שחילק מזון ותרופות לתושבי עירו 

ראש העיר נהרג מאש רוסית בעת חלוקת לחם ותרופות
יורי איליך פריליפקו צילום: רשתות חברתיות באוקראינה

ראש עיר באוקראינה נורה למוות יחד עם שניים נוספים, בעת שסייע לאזרחים במצוקה. כוחות רוסים ירו למוות בראש עיריית גוסטומל, יורי איליך פריליפקו. העיר סמוכה לקייב הבירה האוקראינית, שבה נמצא נמל תעופה אסטרטגי, כך מסרו היום (שני) רשויות העיר.

"ראש העיר של גוסטומל, יורי איליך פריליפקו, מת בזמן שחילק לחם לרעבים ותרופות לחולים", מסרה העירייה בעמוד הפייסבוק שלה. פריליפקו נורה למוות יחד עם שניים נוספים, כך נמסר, מבלי לציין מתי.

"אף אחד לא הכריח אותו להיכנס מתחת לכדורי הכובשים", נכתב. "הוא מת למען עמו, למען גוסטומל. הוא מת גיבור". בגוסטומל, צפונית-מערבית לקייב, נמצא שדה התעופה הצבאי האסטרטגי 'אנטונוב', שהתנהלו בו קרבות עזים בין הכוחות האוקראינים לרוסים בימים הראשונים של המלחמה.

בעמוד הפייסבוק של תומכיו נכתב: "הצבא הרוסי הרג את ראש עיריית גוסטומל, יורי איליך פריליפקו, תוך כדי חלוקת מזון ותרופות לאוכלוסיית עירו, הנצורה במלחמה כמו כל אוקראינה. פריליפקו עשה מה שכל ראשי הערים עושים: לעמוד בקו החזית ולעזור לתושבי העיר ולאזרחים ברגע דרמטי כמו מלחמה שהורגת אלפים וגורמת לגלות של מיליוני אנשים. קשה אפילו לדמיין את הדרמה שעוברת האוכלוסייה האוקראינית וכמה מסובך יכול להיות לראשי הערים להתמודד עם כל זה. בשם כולם אנחנו גינוי רוצים להביע גינוי נחרץ של הטירוף הזה, עלינו לעצור את הנשק לאלתר וללכת בדרך הדיפלומטית".

זהו ראש עיר שני שמוצא את מותו במהלך 12 ימי הלחימה על אדמת אוקראינה. בשבוע נמצא ירוי, ראש העיר קרמניה, ולודימיר סטרוק בן ה-57. העיר נמצאת במחוז לוהנסק שסופח לרוסיה בחתימת ידו של נשיא רוסיה פוטין ואף נחשב היה לאחד מתומכיו, כך שיתכן כי חוסל דווקא על ידי אוקראינים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד