כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
עומדות למכירה באלפי דולרים

לפני שהתאבד: המילים האחרונות שכתב הימלר

בית המכירות הפומביות Richard Winterton מעמיד למכירה את המילים האחרונות שכתב הצורר הנאצי רגע לפני שהחליט לשם קץ לחייו. "עליי להביא את ערכת ניקוי הנשק שלי", כתב | המחיר ההתחלתי: מעל ל-6,500 דולר

לפני שהתאבד: המילים האחרונות שכתב הימלר
אילוסטרציה צילום: unsplash

קרוב ל-80 שנה מאז שהתאבד, לאחרונה נחשף מה כתב הפושע הנאצי היינריך הימלר, לשעבר ראש ה-SS, הגסטפו ושר הפנים הנאצי, רגע לפני ששם קץ לחייו. כעת המילים שכתב עומדות למכירה.

המילים שכתב הם על מסמכים שכתב בעת שהותו במחנה מעצר בריטי, הוא כתב 34 פעמים: "עליי להביא את ערכת ניקוי הנשק שלי". הוא מסר מסמכים מזויפים לפיהם שמו הוא היינריך היצינגר. למרות זאת, חייל בחיל המודיעין הבריטי, גרנוויל גרייר, הבחין כי מסמכיו הכילו חותמת של ה-SS.

הימלר נשלח לחקירה ושם התגלה כי הוא כתב את המסמכים לאחר שהוא התבקש לכתוב את אותו משפט עשרות פעמים על מנת להשוות את הכתב שלו עם החתימות על המסמך.

הימלר התאבד ב-23 במאי, 1945, כיממה אחרי שכתב את מילותיו האחרונות. מרטין גרייר, אחיינו של גרנוויל גרייר, סיפר שסבו שמר את המכתב אצלו עד למותו בשנת 1955.

 "זה היה מסע מרתק לגלות מחדש את סיפורו היוצא דופן מתקופת המלחמה. החוויות שלו מאותם ימים, בייחוד סיפור התפיסה של היינריך הימלר, מהדהדים בלב של כל בני המשפחה מאז ועד היום", סיפר.

פושע נאצי התאבדות נאצים מכירה פומבית היינריך הימלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד