ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
היערכות שיא למסע ההלוויה

מחסומים ואלפי שוטרים בבני ברק, המפכ"ל: "לנהוג ברגישות"

מפכ"ל המשטרה הגיע לבית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל לקראת מסע ההלוויה, והנחה את השוטרים: "לנהוג ברגישות" | המשטרה הורתה לעיריית בני ברק לפרק מסכים שהוצבו על רחוב חזון איש בעיר ללא תיאום | גורם במשטרה: "מקווים מאוד שלא נסיים את היום הזה באסון"

מחסומים ואלפי שוטרים בבני ברק, המפכ"ל: "לנהוג ברגישות"
המפכ"ל בבית בגר"ח צילום: באדיבות המצלם

במשטרה משלימים בשעה זו (ראשון) את ההיערכות לקראת הלווית הענק שתיערך בצהריים בעיר בני ברק. אלפי שוטרים כבר פרוסים ברחבי העיר במחסומים רבים שהוצבו. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, סייר בשעה החרונה לאורך ציר ההלוויה ובחן את ההכנות של הכוחות הרבים בשטח. המפכ"ל הדגיש בפני השוטרים את הרגישות שיש לנהוג במהלך באירוע. בתום הסיור הגיע שבתאי לבית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ברחוב רשב"ם.

מוקדם יותר הורתה המשטרה לעיריית בני ברק לפרק מסכים שהוצבו על רחוב חזון איש בעיר, ללא תיאום, ולגרסת המשטרה "מהווים סיכון בטיחותי לקהל". יצויין כי העירייה דאגה להציב מסכים רבים ברחבי העיר במטרה למנוע צפיפות ברחובות המרכזיים בהם תתקיים ההלוויה. המשטרה הציבה אף היא מסכים משלה.

מאז שעות הבוקר המוקדמות נחסמו כל כניסות לעיר והצירים המובילים אליה. ההגעה להלוויה נעשית בתחבורה ציבורית בלבד. גורם במשטרה אמר ל'בחדרי חרדים': "מקווים מאוד שלא נסיים את היום הזה באסון, מבקשים מהציבור בכל לשון של בקשה להימנע מהידחקות ולהישמע להוראות השוטרים".


צילום: פלאש 90

 

אתמול קיימו השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב והמפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי דיון בדבר היערכות משטרת ישראל להלוויה. במסגרת שורה של דיונים שקיים היום המפכ"ל, המשטרה תפעיל את "פקודת אדמו"ר" עם כ- 3,000 שוטרים ותיערך להגעה של מאות אלפי משתתפים להלוויה. את עיקרי ההיערכות הציגו במשטרת ישראל לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן. השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב אמר: "מחר בבני ברק משטרת ישראל עומדת לנהל אירוע בסדר גודל שלא נתקלנו בו במחוזותינו. המשטרה כולה נרתמה למשימה לאפשר את התנהלות הלוויה כנדרש ואת ביטחון ציבור המלווים. המפתח לכך הוא שיתוף פעולה בין-משרדי ועם הרשויות המקומיות ובראשן של בני ברק. מעל לכל משטרת ישראל זקוקה לשיתוף פעולה של הציבור המשתתף בלוויה ולציבור הכללי באזור המרכז".

המפכ"ל התייחס בדבריו להלוויתו של הגר"ח קניבסקי זצוק"ל: "אני קורא לציבור להתעדכן בהודעות המשטרה בדבר החסימות וסידורי ההלוויה וכמובן להישמע להוראות השוטרים שיפרסו משעות הבוקר המוקדמות ברחבי בני ברק והסביבה. מדובר באירוע לאומי, מהגדולים שידעה מדינת ישראל, ושמשטרת ישראל תרתום אליה את כל הגורמים הרלוונטים לרבות שאר ארגוני הביטחון, ההצלה ומשרדי הממשלה בכדי לאפשר את קיום האירוע בצורה הטובה ביותר".

"המטרה של משטרת ישראל היא שההלוויה תעבור בצורה בטוחה ובאופן מסודר שיאפשרו את קיומה עם כמות המשתתפים הגדולה שצפויה להגיע, ותנאי השטח המאתגרים באחת הערים הצפופות בישראל. אנו נפעל כאשר שלומם ובריאותם של המשתתפים הם בראש סדר מעיינינו במקביל לשאר האיומים שאנו מכירים".

"כ- 3,000 שוטרים מכל רחבי הארץ ייקחו חלק במבצע המורכב הזה בפיקוד מחוז תל אביב וכל מערכי המשטרה ייקחו חלק במבצע שימשך למעלה מ- 15 שעות, ולאחר סיום ההלוויה עם הגעת המוני מבקרים לאזור בית העלמין שצפויים להגיע בימים הקרובים", הוסיף המפכ"ל.

הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד