ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
גופי החירום מסכמים

הלווית הגר"ח הסתיימה ללא אירועים חריגים, עשרות נפצעו

מאות האלפים שנטלו חלק בהלוויית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל מתפזרים בשעה זו לבתיהם | בגופי החירום וההצלה לא דיווחו על אירועים חריגים. יחד עם זאת עשרות בני אדם נפגעו, כמה מהם פונו לבתי החולים | המפכ"ל קיים הערכת מצב: "האירוע טרם הסתיים ועל השוטרים להמשיך לפעול ברגישות ובמקצועיות כפי שפעלו עד כה"

הלווית הגר"ח הסתיימה ללא אירועים חריגים, עשרות נפצעו
הלווית הגר"ח קנייבסקי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשטרה ובגופי החירום והביטחון מסכמים בשעה זו את מסע ההלוויה של הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, שהסתיימה לפני שעה קלה (ראשון) בעיר בבני ברק. פרט לאירועים שוליים לא נרשמו תקריות חריגות במהלך מסע ההלוויה.

במהלך הקבורה נרשמו עימותים בבית העלמין לאחר שכמה מאות בני באדם פרצו את המחסומים והצליחו להיכנס לשטח המסוגר. השוטרים, חיילי צה"ל, לוחמי האש ואנשי ארגוני ההצלה החלו להתפזר לבתיהם.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה סיים הערכת מצב נוספת בחפ"ק שהוקם סמוך לבית העלמין, במסגרתה הגדיר שלושה מאמצים מרכזיים. מאמץ ראשון: פעילות המשטרה בכביש 4 - פיזור אנשים תוך חשש מאירועי בטיחות נוכח תנועת האוטובוסים.

מאמץ שני הוא המשך הפעילות סביב בית העלמין - אבטחה וסדר עד לסיום הלוויה ופיזור המשתתפים. המאמץ השלישי הוא פעילות המשטרה בצירי התנועה ובתחנות הרכבת - וויסות התנועה ומתן אפשרות לאוטובוסים להשתלב בכבישים.

המפכ"ל הדגיש שהאירוע טרם הסתיים ועל השוטרים להמשיך לפעול ברגישות ובמקצועיות כפי שפעלו עד כה. המפכ"ל הביע את הערכתו על ניהול המבצע עד כה על ידי מפקד מחוז ת"א ושוטרי משטרת ישראל בכל המערכים ומכל היחידות.

לפי המשטרה, עד כה נפצעו שלושה שוטרים כאשר אחד נפצע בצווארו ופונה לבית החולים כשהוא במצב קל.

צוותי מד"א שהיו פרוסים משעות הבוקר המוקדמות לכל אורך מסע הלוויה, בבית העלמין וברחבי העיר בני ברק העניקו טיפול רפואי ללמעלה מ-80 נפגעים שהתעלפו, סבלו מחולשה ונחבלות קלות. 15 מתוכם פונו באמבולנסים של מגן דוד אדום להמשך טיפול בבתי החולים מעייני הישועה, וולפסון, בלינסון ושיבא בתל השומר.


מתנדבי איחוד הצלה מאבטחים את המלווים

מגן דוד אדום אבטח את מסע הלוויה בכוחות מתוגברים, אשר כללו מאות חובשים, פרמדיקים ומגישי עזרה ראשונה מכלל רחבי הארץ באמצעות עשרות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום, אוטובוסים לטיפול נמרץ וכ-50 חוליות עזרה ראשונה ותוך שימוש ברכבי חפ"ק ומערכות תקשורת ייחודיות ומתקדמות שפעלו על אף העומסים הגדולים על רשתות הסלולר ללא דופי במשך כל מהלך הלוויה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר: "מגן דוד אדום מתאבל עם פטירתו של שר התורה, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. האבטחה הרפואית של הלוויה הייתה אירוע לאומי, אתגר לא פשוט, מהגדולים שידעה מדינת ישראל ומגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך בהערכות חסרת תקדים בשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, משטרת ישראל, צה"ל והרשויות".

"הלוויה עברה ללא אירועים חריגים ומאות חובשים ופרמדיקים שנפרסו בשטח כבר משעות הבוקר העניקו טיפול רפואי לנפגעים קלים בלבד שסבלו מחולשה, התעלפו ונפצעו באורח קל. צוותים גדולים של מד"א ממשיכים להיות פרוסים בבני ברק עד שעות הערב על מנת להמשיך להעניק אבטחה רפואית למאות האלפים שעדיין נמצאים בעיר", הוסיף בין.

מתנדבי איחוד הצלה אבטחו אף הם את מסע ההלוויה עם 39 אמבולנסים של הארגון, 3 ניידות טיפול נמרץ ו-150 אופנועי אמבולנס (אופנולנסים) ורכב חפ"ק. המתנדבים אף סייעו בחלוקת שתיה למלווים.

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה סיפר: "מדובר בפצועים מחבלות ופציעות עקב הדוחק הרב, נפילות מגובה - גדרות, עצים, ותחנות אוטובוס, חתכים, ובעיות נשימה קלות. כהיערכות להלוויה הקמנו שש מרפאות איחוד הצלה שסייעו במתן מענה רפואי מהיר ע"י רופאים פרמדיקים וחובשים".

מושיקו מוסקוביץ' ראש אגף מבצעים של איחוד הצלה סיכם: "בהיערכות נכונה תוך שיתוף פעולה עם משטרת ישראל שאף היא עצמה נערכה בצורה טובה הגענו לאבטח את מסע ההלוויה מאות מתנדבים מכל רחבי הארץ. שיתוף הפעולה סייע לכלל גופי החירום לתת מענה מהיר ולעבור את מסע ההלוויה ללא אירועים חריגים".

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק מסר: "מאז קיבלנו את הידיעה המרה על פטירת מרן שר התורה נערכנו בכוחות גדולים לאבטח רפואית את מסע ההלוויה תוך שיתוף פעולה עם כוחות החירום ועיריית בני ברק. בחסדי ה' מסע ההלוויה הסתיים ללא אירועים חריגים".

גם הצוותים הרפואיים במרפאת החירום שהפעילה כללית בשיתוף עם איחוד הצלה, ברחוב גרוסברד שעל ציר ההלוויה בין ביתו של מרן זצוק״ל לבית העלמין, טיפלו ב-17 מקרי פציעה בדרגות שונות, בהם מספר פציעות שנגרמו כתוצאה מחבלות עקב טיפוס על גדרות וכן מעידות בשטח. שני פצועים פונו בניידת נט"ן לבתי חולים ושניים נוספים פונו על ידי אמבולנס של מד"א. במרפאה טופלו גם מספר שוטרים שהתעלפו בעקבות הדוחק העצום. בית המרקחת היה פתוח בזמן מסע ההלוויה וסיפק תרופות דחופות למי שנזקקו לכך.

מנהל מרפאת החירום של כללית בשיתוף איחוד הצלה, ד"ר בני לונדון, העניק סיוע רפואי מסור ומקצועי לפצועים שפונו למרפאה. צוות הסיעוד וחובשי איחוד הצלה נרתמו למלאכה לצדו של ד"ר לונדון. את המערך החשוב שהוקם בשטח השלימו מנהל המגזר החרדי במחוז דן-פ"ת בכללית, הרב נחמיה בלושטיין, והרב חזקי פקשר, יחד עם בכירי ארגון אחוד הצלה, סגן נשיא הארגון משה טיטלבום ואפי פלדמן. הארבעה סיירו במרפאת החירום במהלך מסע הלוויה וסייעו למתנדבים בחלוקת שתיה מחוץ למרפאה.

הרב חיים קנייבסקי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד