ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
דיון מיוחד בוועדה

גל הטרור: "הגיע הזמן לשקול להכריז על מצב חירום"

דיון משותף בכנסת בנושא פיגועי הטרור והערכת מצב של המשטרה לחודש הרמדאן. יו"ר ועדת החוץ והביטחון הזהיר: "הפשיעה בחברה הערבית הפכה ללאומנית. הגיע הזמן לשקול להכריז על מצב חירום על מנת למגר את התופעה". יו"ר הועדה לביטחון פנים: "נמשיך לעקוב אחר סוגיית הגדר בקו התפר ונפעל להגדיל את כוחות המשטרה"

גל הטרור: "הגיע הזמן לשקול להכריז על מצב חירום"
מניפים דגלי פלסטין בהר הבית, ארכיון צילום: פלאש 90

ועדת החוץ והביטחון והוועדה לביטחון פנים קיימו היום (שני) דיון משותף בנושא פיגועי הטרור והיערכות המשטרה, הצבא וכוחות הביטחון לחודש רמדאן. קריאה לשקול על מצב חירום בעקבות הפשיעה במגזר הערבי.

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, שלחה בפתח הישיבה תנחומים למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים בגל הפיגועים האחרון. "אני רוצה גם להודות לאותם גיבורים שבלמו בגופם פיגועי טרור קשים", אמרה.

עוד הוסיפה כי היא ויו"ר ועדת החוץ והביטחון סיירו לאורך קו התפר וראו את הפרצות בגדר. כמו-כן, ציינה כי תעשה כל שביכולתה על מנת להגדיל את כוחות המשטרה ומג"ב.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק, אמר כי מערכת הביטחון, ובראשה שירות הביטחון הכללי, עושים לילות כימים על מנת למנוע פיגועים כנגד אזרחי ישראל, וכי המאמצים המבצעיים והמודיעיניים הם יוצאי דופן בהיקפם. לדבריו, ארגוני הטרור מבינים את הפוטנציאל לטרור מתוך ישראל, ועושים שימוש ברשתות החברתיות על מנת לגרום לאנשים לפגע.

בן ברק ציין כי ישראל הזניחה שנים רבות את מה שקורה בחברה הערבית מבחינת פשיעה ופלילים. "הפלילי מהר מאוד הופך ללאומני, לטרור, ויש קשר הדוק בין השניים", הסביר. עוד הוסיף כי אין מנוס מחיזוק מסיבי של משטרת ישראל, על כל זרועותיה. בנוסף, עמד על הצורך להקים משמר לאומי שיוכל לתגבר את כוחות הביטחון ברגעי משבר.

סגן ניצב אופיר בינדר, רמ"ד מבצעים של משטרת ישראל, התייחס לאירועי הטרור האחרונים, שגבו את חייהם של 11 בני אדם – 8 אזרחים ו-3 שוטרים. בנוסף, הציג את היערכות המשטרה בתקופה רגישה זו.

ההיערכות כוללת פריסה רחבה של שוטרים על מנת להגיב באופן מידי לכל אירוע, עצירת ההכשרות, הוצאת אנשי מטה בעלי רקע מבצעי לשטח, הפעלת פלוגות מילואים של מג"ב, הסתייעות בפלוגות של צה"ל, הידוק קשרי המודיעין עם שאר גופי הביטחון, פריסה מוגברת במקומות הומי אדם ובערים המעורבות ועוד.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק, אמר בסוף הדיון: "אני מעריך את המשטרה שיודעת לנהוג באיפוק ולמנוע הדרדרות. ישנם שני סוגים של טרור – פנימי ופלסטיני. לגבי הטרור הפלסטיני – לא נחסך שום מאמץ, וכוחות הביטחון עושים כל מה שנדרש, כולל מעצרים תחת אש. בנוסף, יש לעבות את הכוחות לאורך הגדר עד השלמתה".

"ביחס לטרור הפנים ארצי – הגיע הזמן לשקול להכריז על מצב חירום לתקופה מסוימת, תוך שימוש בחוקי חירום, על מנת למגר את התופעה. יש לעשות שימוש במעצרים מנהליים ולהחמיר את הענישה ביחס להסתה. הפלילי, הלאומני והטרור שלובים אחד בשני, אנו חייבים להחזיר את הסדר ואת המשילות".

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים, ח"כ מירב בן ארי, סיכמה את הדיון בציינה כי הקמת המכשול תושלם לבסוף, אולם יש לוודא כי ניתנים פתרונות בתקופת הביניים, עד לסיום ההקמה של הגדר. עוד ציינה כי תמשיך לפעול להגדלת כוחות מג"ב והמשטרה, כאשר היום תובא לאישור בוועדת כספים הפעימה הראשונה של התקציב המיועד לכך, על סך 70 מיליון שקלים".

ועדת חוץ וביטחון גל טרור ביטחון פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד