י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
שיבח את הפיגוע בת"א

"מת על קידוש אללה": אישום נגד תושב ירושלים שהסית לטרור

כתב אישום שהוגש נגד תושב ירושלים מייחס לו ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, זאת לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו דברי תמיכה והזדהות, הסית לטרור ופרסם דברי שבח לפיגועים

"מת על קידוש אללה": אישום נגד תושב ירושלים שהסית לטרור
אסיר אזוק ברגליו. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מוסא חלף, תושב העיר כבן 38, המייחס לו ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, זאת לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו דברי תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, הסית לטרור ופרסם דברי שבח למעשי טרור.

כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יעל ריצ'קר, הנאשם החזיק חשבון פרטי ברשת החברתית "פייסבוק" תחת השם "מוסא חלף" בשפה הערבית ובו פרסם, במספר הזדמנויות, רשומות בערבית שיש בהן משום גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.

התכנים אותם העלה לחשבון הפייסבוק זכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים אלו. כך למשל, מספר ימים לאחר הפיגוע ברחוב דיזינגוף שהתרחש בתחילת החודש, פרסם הנאשם סרטון וידיאו בו הוצגה תמונת המפגע, פתחי חאזם, ונכתב, בין היתר: "מת על קידוש אללה הגיבור, רעד פתחי חאזם" ו-"מבצע פיגוע דיזינגוף של גבורה".

בהמשך הסרטון, הוצגה תמונת חיילים בוכים ונכתב "הציונים לא נשאיר זכר מעל האדמה לזכר השהידים". לאורך הסרטון שולבו סמלי הארגון "כתאב שהדא אלאקצא" ודגלי הרשות הפלסטינית וברקע התנגן שיר עם הציטוטים הבאים: "בדם יא אקצה.. בנשמה יא אקצא.. פודה בכספי בדם יא אקצא.. מירושלים החופשים צצו גיבורים מהגדה של המורדים קיבלו את הכבוד..". כמו כן, הנאשם הוסיף כיתוב לסרטון: "האל ירחם עליך. אריה פלסטין".

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נטען כי מסוכנותו של חלף אינה ערטילאית כיוון שחלק מהמעשים המיוחסים לו בוצעו אגב גל האלימות האחרון כאשר האווירה היא מסיתה ומלהיטה, ובכך מגלה חלף כי הוא מוסת ומסית.

כתב אישום הסתה לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד