ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
השמצות הדדיות

"מכונת שקרים": נתניהו התנגח בלפיד שלא נותר חייב

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, שיתף פוסט בו נטען כי שר החוץ יאיר לפיד לא עובד כנדרש, נפגש בעיקר עם עיתונאים, "מוכר" את המדינה לח"כ זועבי ומשקר לגבי הישג מדיני. לפיד הגיב במתקפה ופרסם פוסט בו הוא מנסה להפריך את הטענות: "האמת סופה לנצח"

"מכונת שקרים": נתניהו התנגח בלפיד שלא נותר חייב
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

העימותים בין שר החוץ וראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד, לראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, מתגברים ככל שהקואליציה מאבדת את כוחה, והליכה לבחירות נראית כבר באופק.

הפעם השניים התעמתו סביב פוסט ששיתף נתניהו אותו כתב תומכו של האחרון, שי גולדן, לפיו נטען כי לפיד לא עושה כלום ומשקר לציבור. בפוסט הארוך, הובא דיווח של "ערוץ 14" בו נאמר כי לפיד נפגש עם 30 עיתונאים במהלך החצי שנה האחרונה ועם הרבה פעילים פוליטיים, ובשאר הזמן יומן העבודה שלו בעיקר ריק.

בנוסף התייחס כותב הפוסט לחשיפת המסמך של המגעים עם חברת הכנסת זועבי, "מסמך מכירת המדינה". ונטען בנוסף שלפיד שיקר גם בקשר להישג המדיני שישראלים יכולים לטוס לקטאר ולצפות במונדיאל.

בתגובה לכך, פרסם יו"ר יש עתיד פוסט בפייסבוק: "מכונת השקרים של נתניהו עובדת שעות נוספות" פתח. "נתניהו פרסם אתמול, לא בפעם הראשונה, פוסט שעוסק בי באופן אובססיבי. הפעם הוא שיתף פוסט של שי גולדין שאפילו במונחים שלו, שזה לא קל, מכיל כמות שקרים מרשימה במיוחד".

על הטענה הראשונה, הדיווח כי נפגש עם עשרות עיתונאים ואנשים פוליטיים, כתב לפיד: "אם ערוץ 14 היה עוסק בעיתונות, הוא היה יודע להבדיל בין עבודה ליומן פגישות. ביום שני האחרון, סתם לדוגמא, בשעה 2:42 לפנות בוקר עוד הייתי בכנסת, אז העברתי את "חוק אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם". כל זה לא מופיע כמובן ביומן הפגישות, כי זה יומן שיש בו רק, נו, פגישות".

"לא מופיעה שם גם העובדה שבשש בבוקר אני קורא חומר מודיעיני, או עשרות השעות שבהן אני עובד במשרד החוץ. בקיצור, אין שום קשר בין היומן הזה לבין השאלה כמה שעות אני עובד. אגב, חלק מהעבודה שלי הוא באמת להיפגש עם עיתונאים".

לפיד הוסיף וכתב, "השקר השני הוא מה שנתניהו קורא 'מסמך מכירת המדינה לג'יידא רינאווי זועבי'. לפעמים אתה צריך לצבוט את עצמך כדי להאמין שהאיש הזה היה ראש ממשלה בישראל. המסמך הזה, כפי שכבר הסביר עמית סגל, שאינו בדיוק חשוד בתמיכה בממשלה, הוא מסמך דרישות חד-צדדי הזוי במיוחד ששלחה אלינו ח"כ זועבי".

"אף אחד לא ענה לה עליו, וברור שאף אחד לא התחייב לה על שום דבר. אני מתנגד עקבי ומוחלט לזכות השיבה ומעולם לא התקיים אפילו דיון בעניין. אגב, הייתה בעבר ממשלה בישראל שדווקא דנה בעניין ברצינות. ב-1998 שר המשפטים צחי הנגבי הציע להקים שני ישובים חדשים למען עקורי איקרית ובירעם. לראש הממשלה אז קראו בנימין נתניהו".

שר החוץ השיב גם לטענה שההישג עם המונדיאל הושג הרבה קודם, "נכון שיש הסכם עם פיפ״א, אבל כידוע תפקיד הממשלה גם לממש את ההסכם בחיים האמיתיים. במסגרת ההזנחה הכללית של ממשלת נתניהו הם פרסמו את הסגירה עם פיפ״א, אבל לא טרחו לוודא שזה גם קורה".

"אז אנחנו הגענו ושוב טיפלנו בכל מה שהם הזניחו. סיכמנו איך נכנסים ישראלים למדינה שאין לנו יחסים רשמיים איתה, מי מפיק את הוויזה, מי מאשר את ההליך. כל הדברים המשעממים האלה שהם ההבדל בין מסיבות עיתונאים ריקות וחלולות לבין ממשלה מתפקדת ויעילה כמו שלנו. ההסכם שהושג השבוע הוא הישג דיפלומטי, מדיני וניהולי".

"יש לי עוד דבר אחד להגיד לאזרחי ישראל על הפוסט הזה ועל מה שעומד מאחוריו: האמת סופה לנצח", סיכם לפיד את הפוסט.

יאיר לפיד ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד