י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"לרצות את השמאל"

הרס בהתיישבות: שלושה מאחזים פונו ביממה אחת

תוך יממה: כוחות משטרה ומנהל אזרחי ביצעו הרס בגבעת נעם שיח בבנימין שהוקמה לזכרו של לוחם הימ"מ נעם רז, פשטו על גבעת אוהבי-יה בגוש עציון והרסו בבוקר בשנית גם את "מצפה רינה" במעלה לבונה. בגבעות תוקפים: "שקד ובנט עושים הכול כדי לרצות את השמאל"

הרס בהתיישבות: שלושה מאחזים פונו ביממה אחת
פינוי המתנחלים צילום: מתוך הסרטון

מסע ההרס בהתיישבות ובגבעות התקיים היום (רביעי) כשבמהלכו, כוחות הביטחון, משטרה ואנשי המינהל האזרחי, ביצעו מספר פינויים במוקדים שונים תוך שעות ספורות.

הפינוי האלים החל הלילה בגבעת "נעם שיח" בבנימין. לאחר מכן בוצע הרס בית הכנסת שנבנה לזכרו של לוחם הימ"מ נעם רז, ומאוחר יותר כוחות משטרה פשטו גם על גבעת אוהבי-יה בגוש עציון, והחלו להחריב את בתי המקום.

בגבעת אוהבי-יה מתגוררת משפחה וכן גרעין של בחורים, זאת לצד בית כנסת ובית מדרש פעיל הקיים במקום ומשמש כישיבה לנערים שמתנדבים בגבעה. התושבים פונו ובתי המקום נהרסו.

בתוך כך דווח, כי כשעה לאחר ההרס בגבעת נעם שיח בגוש שילה, פשטו כוחות משטרה ופקחי מנהל אזרחי גם על 'מצפה רינה' שנבנה לעילוי נשמת רנה שנרב הי"ד סמוך לישוב מעלה לבונה, והרסו את הפרגולה שנבנתה במקום.

בנוסף לפרגולה, החרימו הכוחות 2 שולחנות קק"ל שנבנו על ידי נוער הישוב לרווחת המטיילים במקום.

בגבעת אוהבי-יה מתחו ביקורת חריפה על ההרס: "בנט ושקד עושים הכול כדי לרצות השמאל, ומוכנים למכור את עם ישראל וארצו תמורת עוד כמה ימים על כיסא הממשלה".

ח"כ אורית סטרוק הגיבה למסע ההרס: "מאז נכנס לתפקידו, שר הבטחון בני גנץ פועל באופן אינטנסיבי ואובססיבי נגד גרעיני התיישבות יהודים, ומפנה כלפיהם את כל המשאבים שקיבל לצורך ניהול המערכה נגד תכנית ההשתלטות על השטח של הרשות הפלסטינית".

"חמורה במיוחד העובדה שהוא עושה זאת באין מפריע, אף לא אחד משותפיו הקואליציוניים לא דורש להפסיק את מסעות ההרס ולכוון את הכוחות נגד אויבי ישראל הגוזלים יום יום את הקרקע מתחת לרגלינו", הוסיפה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תקף את מדיניות הממשלה ואמר: "הממשלה שוברת את השיאים של עצמה בפינוי יישובים יהודים שנועדו להגן על המדינה ומצד שני מעלימה עין מעשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים ברהט ואום אל-פאחם".

לדברי בן גביר: "אחרי שהממשלה מכרה את הנגב לאחים המוסלמים ונסחטה ב-53 מיליארד שקל, ממשיכה הממשלה לפגוע בגיבורים שמיישבים את הארץ במסירות ובגיבוי קואליציית האחים המוסלמים, הורסת בית כנסת ונוהגת באלימות כלפי היהודים".

פינוי מאחזים רינה שנרב נעם רז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד