י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
מחיר ההסתה

כומר שקרא לבצע שואה שניה נשפט ל-18 שנות מאסר

כומר בריו דה ז'נרו שבברזיל, שהסית באופן קבוע נגד יהודים ושילב אמירות אנטישמיות מזעזעות במהלך דרשותיו, כולל קריאות לשואה שניה כנגד היהודים, נשפט ל-18 שנות מאסר בכלא. האיש תועד במקרים רבים כשהוא משתלח במילים קשות נגד יהודים. בין היתר פרסם קריאה לטבוח ביהודים ולהשפיל אותם  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

המשטרה בריו בה ז'נרו ברזיל פשטה על כנסיה אנטישמית לפני שנתיים ועצרה את הכומר דה הורה לורנס במסגרת מבצע משולב עם הקהילה היהודית. שוטרים חמושים פשטו על הכנסיה והובילו את האיש למעצר בחשד לשורה של התבטאויות אנטישמיות חמורות וחשד להסתה.

"משפט היסטורי במאבק באנטישמיות. זהו העונש הגדול ביותר שהופעל בברזיל על סוג כזה של פשע, שיעזור לבלום את הנוהג הנתעב הזה", אמר ריקרדו סידי, יועץ משפטי בקונפדרציה הישראלית הברזילאית, ארגון הגג היהודי במדינה, שפעל כעוזר לתביעה.

השופטת ולריה קאלדי מגאלאיס אמרה כי "הנאשם ניצל את היותו כומר של קהילה דתית כדי לבצע פשע, מה שמגביר את הפוטנציאל לגרום למאמיניו לפעול באופן דומה". על פי דיווחים בברזיל, הכומר יכול לערער על פסק הדין.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני שנתיים צולם דה הורה לורס כשהוא מטיף ומתפלל עם חבריו ואמר "טבחו ביהודים, אלוקים, הכה אותם בחרבך, כי הם עזבו את אלוקים, הם עזבו את העמים" חבריו נשמעו אז חוזרים על דבריו בלהט. הכומר האנטישמי אמר "מה שעשית במלחמת העולם השנייה, עליך לעשות שוב, זה מה שאנחנו מבקשים בתפילותינו אליך: צדק, צדק, צדק!" דה הורה לורס ניהל כנסייה של קהילה אוונגליסטית קטנה ורדיקלית.

שואה כומר ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד