כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ספרים הוחרמו

משטרת ברזיל פשטה על כנסייה שם התפלל כומר לשואה נוספת

האנטישמיות ברחבי העולם מרימה ראש | בברזיל פשטה המשטרה על כנסייה שם הכומר יחד עם אנשים נוספים התפללו לשואה נוספת | היהודים המקומיים נקטו בצעדים משפטיים והגישו תלונה 

משטרת ברזיל פשטה על כנסייה שם התפלל כומר לשואה נוספת
המשרפות באושוויץ צילום: pixabay

המשטרה הפדרלית בברזיל פשטה על כנסייה שהכומר שלה התפלל עם חברים נוספים לשואה נוספת. הפשיטה ביום שישי בריו דה ז'ניירו הייתה חלק ממבצע שכותרתו "שלום" של המשטרה הפדרלית נגד טופיראני דה הורה לורס, העומד בראש כנסיית "אותו האיש", כך דיווח אתר Globo הברזילאי, המשטרה החרימה ספרים מהכנסייה.

בשנה שעברה צולם דה הורה לורס כשהוא מטיף ומתפלל עם חבריו ואמר "טבחו ביהודים, אלוקים, הכה אותם בחרבך, כי הם עזבו את אלוקים, הם עזבו את העמים" חבריו נשמעו אז חוזרים על דבריו בלהט.

הכומר האנטישמי אמר "מה שעשית במלחמת העולם השנייה, עליך לעשות שוב, זה מה שאנחנו מבקשים בתפילותינו אליך: צדק, צדק, צדק!" דה הורה לורס מנהל כנסייה של קהילה אוונגליסטית קטנה ורדיקלית.

ראניירי קוולקנטי, עורך דינו של מרכז סם פרונטייראס, רשת קהילות יהודיות בברזיל, הגיש תלונה במשטרה בגין הסתה נגד דה הורה לורס. הפדרציה היהודית של ריו דה ז'ניירו וארגון הגג היהודי הלאומי CONIB נקטו גם הם צעדים משפטיים נגד דה הורה לורס.

הכומר "היה צריך להיות עצור", אמר הרב גילברטו ונטורה, אחד מרבני סאו פאולו, לאתר JTA. "אבל העובדה שהמשטרה פשטה על הכנסייה שלו היא כבר התפתחות גדולה".

ברזיל כומר שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד