י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
התיעוד שעורר סערה

כפת בניילון נצמד: העונש לעובד הערבי שהתעלל בחסר ישע חרדי

בית המשפט גזר את עונשו של כמאל חמידאן, שתועד מתעלל בעובד חרדי בעל צרכים מיוחדים |  ח"כ בן גביר, שייצג את העובד החרדי לפני שנכנס לכנסת: "במקרה כה חמור ראוי היה לגזור על המתעלל את העונש החמור ביותר"

כפת בניילון נצמד: העונש לעובד הערבי שהתעלל בחסר ישע חרדי
ההתעללות בעובד החרדי צילום: צילומסך

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (ראשון) 12 חודשי מאסר על כמאל חמידאן, שהורשע בהתעללות בעובד חרדי בעל צרכים מיוחדים בסניף שופרסל. בנוסף קבע בית המשפט כי חמידאן יפצה את העובד החרדי ב-10,000 שקלים.

בתיעוד שהופץ ברשת צולם חמידאן כשהוא מתעלל בצעיר חרדי חסר ישע בסניף של רשת שופרסל בגוש עציון. בתיעוד המזעזע נראה הצעיר החרדי כשידיו קשורות בניילון נצמד - והעובד מכה אותו בזמן שחבריו לועגים לו.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "הסרטון ותסקיר נפגע העבירה, מלמדים כי הפגיעה בנפגע העבירה הייתה והינה עדיין ברף משמעותי. אין לנאשם כל מגבלה שכלית או נפשית. האם הנאשם לא יכול להבין כבן אנוש את הפסול שבמעשה? האם הנאשם צריך הדרכה מהמעסיק שלא לכרוך ניילון דביק של עובד אחר בעל צרכים מיוחדים? לכפות אותו, לקשור אותו, ובהיותו כפות לסטור לו? להקניט אותו, כל זאת כאשר הדבר מצולם?".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר שייצג לפני כניסתו לכנסת את הצעיר החרדי שהותקף, והביא להחמרת כתב האישום שהוגש נגד העובד מסר: "גזר הדין של בית המשפט הוא מסר חשוב, אך ראוי היה להחמיר יותר בעונש. בית המשפט קבע שמתחם הענישה עומד בין 12 ל24 חודשי מאסר, ובמקרה כה חמור ראוי היה לגזור על המתעלל את העונש החמור ביותר".

עו"ד חנמאל דורפמן ועו"ד יוספי מזר שמייצגים את הצעיר החרדי מסרו: "כתב האישום שהוגש מתאר שורה של מעשים חמורים בצעיר חסר ישע, שצולמו והופצו לרשתות. גזר הדין אמנם מעביר מסר חשוב במשפט הפלילי, אך הוא לא מבטא את האחריות האזרחית של שופרסל ושל העובד לנזקים החמורים שנגרמו למרשנו, ואנו נתבע את מלוא הפיצוי האזרחי מהנאשם ומשופרסל"

התעללות עונש מאסר חרדי צרכים מיוחדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד