כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"חוסר חמלה ואכזריות"

השר מציג אטימות: כיכר לחם שלמה זה חריג

במענה לחשש מעלייה חדה במחירי הלחם, שר החקלאות מציג שיא חדש של אטימות ואומר כי זה חריג שמשפחה שצורכת כל יום לחם שלם, ברמיזה לחרדים: "לא צריך לתת סובסידיה - אלא יותר כסף לאזרחים" | במפלגות החרדיות תוקפים. טסלר: "זוהי חציית גבול חדש של חוסר חמלה ואכזריות. הגזלת וגם הכחשת?! השרים מנותקים ומנוכרים. עד מתי?!"

השר מציג אטימות: כיכר לחם שלמה זה חריג
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע ההתייקרות המשמעותית במחירי הלחם שפוגעת בעיקר בשכבות החלשות, שר החקלאות עודד פורר מ'ישראל ביתנו' מציג רמה חדשה של ניתוק - ואומר כי משפחה שצורכת כל יום כיכר לחם שלמה זה דבר חריג.

בריאיון לגלי צה"ל, טען השר פורר, חבר מפלגתו של אביגדור ליברמן שמנהל קמפיין תמידי נגד החרדים, כי ההתייקרויות היא בכמה שקלים בלבד, אם המשפחות לא צורכות לחם שלם על בסיס יומי, שזה "חריג" לטענתו.

‏"אנחנו מדברים על התייקרות של שקלים בודדים בחודש, משפחה שצורכת בכל יום כיכר לחם שלמה זה דבר חריג. אני לא רוצה לתת סובסידיה - אלא יותר כסף לאזרחים", אמר השר.

השר עודד פורר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

בתוך כך, הערב דווח ב'כאן 11' כי ‏‏משרד האוצר והמאפיות נמצאות במגעים מתקדמים - עליית מחירי הלחם המפוקח תתמתן והמדינה בתמורה תסכים להוציאו מפיקוח.

ח"כ יעקב טסלר הגיב לשר פורר ואמר: "שר בממשלה מזלזל ומקל ראש באוזלת היד שהובילה לייקור מחירי הלחם ואף מתכחש עובדתית לצרכי מזון בסיסים בכל בית בישראל - זוהי חציית גבול חדש של חוסר חמלה ואכזריות. הגזלת וגם הכחשת?! בגלל מדיניות ממשלתית כושלת יש כיום רבבות משפחות מתחת לקו העוני, חלקם אף הגיעו עד פת לחם, והשרים מנותקים ומנוכרים. עד מתי?!".

מועמד אגו"י לכנסת, יצחק גולדקנופף הגיב לשר החקלאות ותקף: "האמירה שצריכת כיכר לחם ביום למשפחה היא דבר חריג - מלמדת בעיקר על אטימות והתנכרות למאות אלפי משפחות. הממשלה הזו הפכה משפחות נורמטיביות לעניות ואנחנו נחושים לתקן את העוול הזה".

עודד פורר מחיר הלחם לחם בפיקוח משפחות ברוכות ילדים משפחות מעוטות יכולת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד